Veletrh Expo AgroAlimentaria Guanajuato se konal v polovině listopadu v mexickém městě Irapuato. CzechTrade Mexiko tu pomáhal české firmě Escube, která vyrábí biostimulanty zadržující vodu v půdě.
Největší mexický veletrh, Expo AgroAlimentaria Guanajuato, je významnou událostí v agropotravinářském odvětví již od roku 1996. Čtyřdenní akce se koná v centrálním Mexiku na 62 hektarech výstavní plochy s experimentálními poli, skleníky a mnoha technologickými novinkami.
Letošního 28. ročníku se účastnilo na 120 tisíc návštěvníků a přes 650 vystavovatelů z 50 zemí světa. Nemohly zde chybět velké firmy jako John Deere, Pirelli, Michelin nebo Makita. Veletrhu se účastnila také tradiční česká firma Zetor, která působí úspěšně na mexickém trhu již řadu let. Expo AgroAlimentaria poskytla prostor nejen pro prezentaci mezinárodních firem, ale také pro nové hráče, kteří přinášejí inovace do agropotravinářského průmyslu v Mexiku.
Poprvé na výstavě debutovala česká společnost Escube, kterou
podpořil tým CzechTrade Mexiko. Firma Escube se specializuje na přírodní biostimulanty,
které efektivně udržují a postupně uvolňují vodu k rostlinným kořenům v období
sucha. Jejich výhoda je zvláště výrazná v suchých oblastech jako je Mexiko, kde
pomáhají rostlinám prosperovat s menším množstvím závlahy.
Zpracoval tým
pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.
Vstup na čínský trh zdravotní péče představuje lákavou příležitost pro globální investory, ale je vysoce regulovaný a silně konkurenční. Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
V roce 2023 byla Francie již pátým rokem po sobě evropskou zemí, která přilákala nejvíce zahraničních investic, a to i přesto, že došlo k jejich poklesu o pět procent.