Brazilská vláda od srpna loňského roku osvobodila od cla zásilky pro konečné spotřebitele přicházející ze zahraničí. Tyto balíčky mohou mít hodnotu nejvíce 50 dolarů.
Daňový a celní úřad uvedl, že počet celních deklarací pro tento typ zásilek zažil raketový vzestup z 3,41 milionu v roce 2022 na 57,83 milionu v roce 2023.
Podmínkou pro tento typ importu je nákup u převážně nadnárodních on-line obchodníků, kteří provozují market place. Těmi jsou například Sinerlog, Aliexpress, Amazon nebo latinskoamerický Mercado Livre nebo čistě brazilský Magazine Luiza. Obchodníci musejí být pro tyto zásilky registrování u brazilského daňového a celního úřadu.
Ministerstvo ekonomie momentálně reviduje tento typ dovozu, neboť hledá možnosti jak snížit vysoký deficit federálního rozpočtu. Vnímá také tlak brazilských maloobchodníků, kterým tyto zásilky přivádějí konkurenci v podobě levného importovaného zboží hlavně z Číny a jihovýchodní Asie. Sdružení asociací maloobchodních prodejců totiž v únoru vydalo vícero prohlášení, ve kterých apelují na federální vládu a ministerstvo ekonomie, aby upravily legislativu a omezily tento typ dovozu do Brazílie.
Nabídka produktů pro konečné spotřebitele touto cestou může být pro české exportéry zajímavou možností, jak dostat své produkty na brazilský trh. V případě zájmu kontaktujte zástupce kanceláře CzechTrade Brazílie pro bližší informace.
Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Brazílie.
Zdroje: g1.globo.com, magazineluiza.com.br
Na začátku dubna jsme uspořádali teritoriální webinář o Filipínách, který posluchače provedl základními fakty o Filipínách, jejich makroekonomickými údaji, bilancí s Českou republikou a zajímavými fakty o ekonomice a místním trhu. Webinář představil Filipíny z jiného světla, než jako destinace na dovolenou u moře, vodopádů nebo dobývání mnohdy i aktivních vulkánů. Mezivládní delegace s Českou republikou a Evropskou unií ukazují, jak jsou Filipíny pro Evropu zajímavé do budoucnosti.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.