Mezinárodní veletrh Expo ANTAD se etabloval do pozice předního potravinářského veletrhu na americkém kontinentu. Každý rok se ho účastní největší hráči z Mexika i z dalších zemí světa. České firmy na veletrhu nemohly chybět.
Veletrh Expo ANTAD probíhal od 12. do 14. března v mexickém městě Guadalajara. Veletrhu se účastnilo přes 1200 vystavovatelů z více než 60 zemí. Firmy vystavovaly na ploše o velikosti 55 000 m2. Bylo zde téměř 50 000 návštěvníků z odborné veřejnosti z retailu, hotelnictví, restaurací, lékáren, prodejen s kosmetikou, významní lokální i mezinárodní distributoři a další.
Veletrh se zaměřuje na potravinářství, nápojový průmysl, BIO a zdravé potraviny, bezlepkové potraviny, produkty pro novorozence, kosmetické produkty a další. Byla tu široká přehlídka piva, tichého a šumivého vína likéry, destilátů, nealkoholických nápojů, dále z potravin sladkosti, sušenky, potraviny v prášku, gourmet potraviny, cereálie a mnohé další.
Veletrhu se účastnili nejdůležitější hráči na mexickém trhu. Mezi nimi byly například řetězce Chedraui, La Comer, Liverpool, Soriana, H-E-B, La Europea nebo Farmacias Benavides.
Na této významné akci nechyběly ani české firmy, které se soustředí na výrobu instantních nápojů, cereálií a zdravých produktů, instantních kaší pro novorozence na bázi kozího mléka a cukrovinek. CzechTrade Mexiko těmto firmám pomáhal na veletrhu s jejich prezentací, překladem a dalšími činnostmi, které byly třeba.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Na začátku dubna jsme uspořádali teritoriální webinář o Filipínách, který posluchače provedl základními fakty o Filipínách, jejich makroekonomickými údaji, bilancí s Českou republikou a zajímavými fakty o ekonomice a místním trhu. Webinář představil Filipíny z jiného světla, než jako destinace na dovolenou u moře, vodopádů nebo dobývání mnohdy i aktivních vulkánů. Mezivládní delegace s Českou republikou a Evropskou unií ukazují, jak jsou Filipíny pro Evropu zajímavé do budoucnosti.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.