Obchod s ovocem do Evropy není pro Kolumbijce zanedbatelný. Kolumbijský export ovoce do Evropy každým rokem. V celkových prodejích do starého kontinentu vyniká avokádo Hass, jehož vývoz se maziročně navýšil o 29,3 % a loni dosáhl částky 34,6 milionu dolarů, mochyně peruánská zaznamenala nárůst o 1,7 % a hodnoty 461 tisíc dolarů a export manga vzrostl o 1,5 % na hodnotu 48 tisíc dolarů.
Kolumbijskému exportnímu košíku stále vévodí banán, který představuje 69,5 % celkových exportů do Evropy. Na druhém místě se drží avokádo Hass s 18,7 %.
Co se týče zemí, nejvíce ovoce z Kolumbie nakupuje Nizozemsko, které pohltí 24,3 % exportů čerstvého ovoce do Evropy, následují Spojené království s 16,6 % a Belgie s 15,9 %. Mezi lety 2018 a 2022 vzrostly celkem kolumbijské exporty ovoce do Evropy o 6,2 %.
Zpracoval
kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroj: elcolombiano.com;
fruitlogistica.com
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.
Zahraniční kancelář CzechTrade Srbsko pro české stavebníky zorganizovala výstavní stánek na veletrhu SEEBBE 2024.