Energetická společnost Engie Chile dostala od koordinátora elektrické sítě povolení spuštit do provozu bateriový park BESS Coya. Ten se nachází na severu země, v regionu Antofagasta.
Litiové baterie jsou uložené ve 232 skladovacích kontejnerech přímo ve fotovoltaické elektrárně PV Coya. Jejich kapacita je 638 MWh, a je tak největším bateriovým parkem v Latinské Americe.
Investice 200 milionů dolarů byla určena především na samotnou technologii. Ta funguje na systému Battery Energy Storage System (BESS). Plný výkon této solární elektrárny je 180 MW a vyrobenou energii dopravuje do baterií 58 invertorů.
Systém umožňuje skladovat energii až po dobu 5 hodin, což se při využití plné kapacity rovná 200 GWh za rok.
Park bude zásobovat až 100 tisíc domácností elektrickou energií, která je získaná z obnovitelných zdrojů, což ušetří životní prostředí, do kterého by bylo vypuštěno 65 542 tun oxidu uhličitého za rok.
Hlavním posláním bateriového parku je umožnit distribuci energie do sítě rovnoměrně během dne, neboť fotovoltaická elektrárna během denních hodin generuje přebytky a v noci naopak elektřina chybí.
Bateriový park je klíčový na cestě k dekarbonizaci země. Navíc brzy se k němu přidají BESS Tamaya s kapacitou 418 MWh a BESS Capricornio s kapacitou 264 MWh. Engie tak bude schopna dodat v nočních hodinách do elektrické sítě 255 MW. Obdobným systémem budou do budoucna vybaveny všechny projekty společnosti Engie.
Kancelář CzechTrade Chile je připravena pomoci českým firmám, které působí v oblasti energetiky a mají zájem své inovativní výrobky a služby nabídnout chilským partnerům.
Zdroj: Diario financiero
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chile.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.