První týden v březnu se konala v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR exportní konference o obchodním potenciálu v regionu Latinské Ameriky. Vystoupili na ní všichni ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade z regionu LATAM.
Dne 4.3.2024 uspořádal tým našeho exportního vzdělávání CzechTrade konferenci pro české exportéry v reprezentativních prostorách Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v Praze. Konference nesla název Objevte obchodní potenciál zemí Latinské Ameriky. Aby potenciál tohoto téměř 450milionového trhu mohl být skutečně objeven, všichni ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade z latinskoamerického regionu představili podnikatelské prostředí, podporu od našich kanceláří při vstupu na jednotlivé trhy a samozřejmě také obchodní příležitosti v Chile, Mexiku, Dominikánské republice, Guatemale, Kostarice, Panamě, Kolumbii, Brazílii a Peru.
Za naši kancelář CzechTrade Kolumbie představila ředitelka Nikola Hanková Palinková potenciál v energetice, kde Češi mají co nabídnout zejména v sektorech obnovitelných zdrojů, či v otázkách přechodu k ekologické a zelenější těžbě. Dále se zaměřila na mobilitu a infrastrukturu, kde se nachází příležitosti jak v rezidenčním, tak infrastrukturním stavebnictví.
V programu nechyběly ani inspirativní příběhy od firem Retex a Koh-i-noor Mladá Vožice, kterým už se Amerika, zejména ta Latinská, již povedla objevit a dobýt.
Po prezentacích tři desítky firem probíraly své záměry v regionu při individuálních konzultacích.
Akce byla unikátní příležitostí šířit povědomí o ohromných obchodních možnostech, které region nabízí, a také o formách podpory a individuálních službách, které poskytuje naše zahraniční síť.
Pokud vás láká vstupit na kolumbijský trh, naše zahraniční kancelář CzechTrade Kolumbie, která sídlí přímo v hlavním městě Bogotě, vám ráda usnadní cestu prostřednictvím služeb pro české exportéry. Neváhejte nás kontaktovat.
Zpracoval tým zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.