USA

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

USAUSA

Spojené státy americké (USA) jsou největším importérem na světě. Pro Českou republiku představují USA 12. největšího exportního partnera a nejúspěšnější mimoevropský trh. Jen za rok 2018 došlo k nárůstu exportu z ČR do USA o 11,1 %, přičemž tento potenciál není ani zdaleka vyčerpán. USA jsou rovněž největší světovou ekonomikou s koupěschopnou poptávkou přes 300 milionů obyvatel. Takový trh nemůže neskýtat příležitosti pro české firmy.

České firmy jsou významně závislé na trhu EU, což se může ukázat jako slabina v době, kdy se ekonomice EU nebude dařit. Proto je dobré svoji pozornost nepoutat jen na evropské státy, ale poohlédnout se i po jiném kontinentě. Poté, co Spojené státy americké uvalily cla na čínské zboží, jsou americké firmy nuceny hledat obchodní partnery na jiných trzích včetně Evropy, což nabízí jedinečnou příležitost právě pro vaši firmu. Nyní je vhodná doba pro vstup na americký trh. A přesně s tím dokáže CzechTrade vaší firmě pomoci. 

Lákavou výzvu představují USA pak zvláště pro ty, jejichž výrobky a služby nesou vysokou přidanou hodnotu. Právě pro takové jsou USA tím správným trhem. Podrobné teritoriální informace o ekonomice USA, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
Spojené státy svou rozlohou zasahují do 5 časových zón.
Zahraniční kancelář CzechTrade ve městě Chicago náleží do pásma GMT -6 hod. a používá letní čas GMT -5 hod.

Desatero pro obchodování

USAUSA
  1. Buďte kreativní – Originální a inovativní řešení jsou zde ceněná a to zvláště v případě, kdy firmě umožní výrazně zjednodušit nebo zefektivnit výrobní proces nebo uspořit náklady.
  2. Buďte flexibilní – Americké firmy bývají velmi náročné a společnost, která je schopna flexibilně reagovat na měnící se situaci na trhu nebo na nové požadavky amerického zákazníka, je posuzována jako perspektivní partner.
  3. Nepodceňujte přípravu – Perfektní příprava na důležité obchodní jednání či na významný projekt je klíčová.
  4. Počítejte s kulturními rozdíly – Přestože nám mohou být Američané v mnoha ohledech blízcí, mají své kulturní zvláštnosti a v řadě situací budou reagovat jinak, než jak bychom od nich očekávali.
  5. Respektujte specifika místního prostředí – Když si nejste jistí reakcí a postojem partnera, važte každé slovo – raději buďte opatrní s používáním humoru v průběhu jednání a respektujte význam tradičních amerických hodnot (vlastenectví, patriotismus a státní symboly; respektování společenských menšin a státních autorit; důležitost politicky korektního jednání; význam náboženství apod.).
  6. Využijte služeb profesionálů znalých místního prostředí – Místní podmínky mohou být ve srovnání s tím, na co jsou české firmy zvyklé například z evropských zemí, dosti odlišné. Určitě se vyplatí využít služeb místních odborníků na právní, dovozní či certifikační problematiku, v případě nutnosti i se specializací na daný průmyslový segment. Nezbytné kontakty vám může pomoci zprostředkovat i zahraniční kancelář CzechTrade v Chicagu.
  7. Buďte aktivní a iniciativní – Sledujte situaci na trhu a monitorujte trendy, udržujte s americkými partnery dlouhodobé vztahy a informujte je o nových produktech vaší společnosti. Budete bráni jako seriózní partner s vážným zájmem o spolupráci.
  8. Buďte spolehlivým a důvěryhodným partnerem – Neslibujte nic, co nemůžete splnit, a respektujte uzavřené dohody.
  9. Dodržujte smluvené termíny – Naplánujte si program tak, abyste při přesunech mezi jednáními vždy měli dostatečnou časovou rezervu. Dodržování termínů by mělo být pravidlem i při plnění dlouhodobějších dodávek; v případě zpoždění způsobeného neočekávanými okolnostmi obratem kontaktujte amerického partnera a snažte se situaci vyřešit k oboustranné spokojenosti.
  10. Buďte sebevědomí – Jednání s americkými partnery nebývají jednoduchá, Američané umějí být velmi tvrdí vyjednavači. Buďte si vědomi své konkurenční výhody, kvality svých produktů a výhodnosti nabídky vaší společnosti a nebojte se slušně, leč asertivně prosazovat své zájmy.

Nejbližší související akce

C.W.I.E.M.E Chicago 2019 16. 9. 2019 - 18. 9. 2019 Veletrh
Spojené státy americké
Chicago,
Spojené státy americké
Více informací
PackExpo 2019 23. 9. 2019 Veletrh
Spojené státy americké
Las Vegas,
Spojené státy americké
Více informací
KOSHERFEST 2019 12. 11. 2019 - 13. 11. 2019 Veletrh
Spojené státy americké
New Jersey,
Spojené státy americké
Více informací
PLMA USA 2019 17. 11. 2019 - 19. 11. 2019 Veletrh
Spojené státy americké
Chicago,
Spojené státy americké
Více informací
NeoCon Chicago 2020 8. 6. 2020 - 9. 6. 2020 Veletrh
Spojené státy americké
Chicago,
Spojené státy americké
Více informací

Články a rozhovory

Spojené státy americké Spojené státy americké
| 17. 4. 2019