Doporučení pro vstup na trh v USA za současné situace a aktuální zpravodajství
- Vstup na americký trh, díky jeho velikosti, náročnosti, dravosti a vzdálenosti, byl již před pandemií velmi náročný a v současné době se tato náročnost mnohonásobně prohlubuje, což ovšem přináší výzvy a nové možnosti. Vytvořte si delší časový rámec pro váš vstup ve vašich studiích proveditelnosti a jednotlivých krocích, které chcete dělat. Vytvořte si finanční polštář a hlavně se obrňte trpělivostí a vytrvalostí. Kontaktujte naše kanceláře v USA.
- Snažte se zvážit možný úspěch vašeho produktu. V USA je nyní vysoká nezaměstnanost a kupní síla se snížila. Produkty standardní spotřeby s nízkou přidanou hodnotou, kterých je na trhu přetlak, budou velmi těžko umístitelné. Naopak výrobky s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou zdravotnická technika, nanomateriály, IT a ICT produkty, zdravotně-bezpečnostní řešení, chemická výroba, výzkum, vývoj, farmacie a další budou otevírat nové možnosti. Konzultujte s námi. (limitní bude připravenost v rámci certifikací a registrací a to hlavně směrem do zdravotnictví viz níže)
- V dnešní komplikované době platí, ještě více než za normálních okolností, že před začátkem oslovování potenciálních obchodních partnerů je třeba mít vše perfektně připraveno, a to zejména ve smyslu různých povinných certifikací, atestů, registrací nebo řádného značení etiket a obalů. Tyto náležitosti je třeba mít kompletně připraveny ještě před tím, než začnete výrobek nabízet. Místní obchodníci se vám jinak nebudou věnovat. Cenové nabídky je třeba mít vždy v amerických dolarech a v katalozích a letácích se přizpůsobit místním zvyklostem, zejména nezapomeňte na užití korektních jednotek (například teplota se neudává v °C ale v °F).
- Pokud vaše společnost během pandemie nějakým způsobem dobrovolně pomáhala, nestyďte se toto prezentovat na vašich stránkách či vašich newsletterech a to i přesto, že to bylo v Evropě a ne v USA. Pomoc pro dobrou věc je ve Spojených státech velmi pozitivně vnímána a může vám pomoci upoutat pozornost právě na vaši firmu.
Obecné informace o teritoriu
Spojené státy americké (USA) jsou největším importérem na světě. Pro Českou republiku představují USA 11. největšího exportního partnera a nejúspěšnější mimoevropský trh. Za rok 2019 došlo k nárůstu exportu z ČR do USA o 17 %, export tak poprvé v historii přesáhl 100 mld. Kč, přesně 106,4 mld. Vzhledem k velikosti amerického trhu není jeho potenciál ani zdaleka vyčerpán. USA jsou rovněž největší světovou ekonomikou s koupěschopnou poptávkou přes 300 milionů obyvatel. Takový trh nemůže neskýtat příležitosti pro české firmy.
České firmy jsou významně závislé na trhu EU, což se může ukázat jako slabina v době, kdy se ekonomice EU nebude dařit. Proto je dobré svoji pozornost nepoutat jen na evropské státy, ale poohlédnout se i po jiném kontinentě. Poté, co Spojené státy americké uvalily cla na čínské zboží, jsou americké firmy nuceny hledat obchodní partnery na jiných trzích včetně Evropy, což nabízí jedinečnou příležitost právě pro vaši firmu. I přes ekonomické zpomalení vzhledem ke Covid-19 představují USA stále velmi perspektivní trh zejména pro inovativní výrobky. Nyní je vhodná doba pro zahájení vstupu na americký trh, tak abyste v době následného oživení byli u toho. A přesně s tím dokáže CzechTrade vaší firmě pomoci.
Lákavou výzvu představují USA pak zvláště pro ty, jejichž výrobky a služby nesou vysokou přidanou hodnotu. Právě pro takové jsou USA tím správným trhem. Podrobné teritoriální informace o ekonomice USA, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Časové pásmo
Spojené státy svou rozlohou zasahují do 5 časových zón.
Zahraniční kancelář CzechTrade ve městě Chicago náleží do pásma GMT -6 hod. a používá letní čas GMT -5 hod.