Zahraniční kanceláře CzechTrade
USA

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.

Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Zahraniční kanceláře pro USA jsou sdílenými zastoupeními agentur CzechTrade a CzechInvest. 

Kontakty

Eichner Pavel

CzechTrade USA - Chicago

Pavel Eichner ředitel regionálního centra
205 N. Michigan Ave., Suite 1660
60601, Chicago, Illinois
United States of America
www.czechtrade-usa.us
Ing. Šebelová Markéta

CzechTrade USA - Chicago

Ing. Markéta Šebelová odborný pracovník zahraniční kanceláře
205 N. Michigan Ave., Suite 1660
60601, Chicago, Illinois
United States of America
www.czechtrade-usa.us
Mgr. Bokeria Levan

CzechTrade USA - Austin

Mgr. Levan Bokeria vedoucí zahraniční kanceláře
600 Congress Ave, Suite #16004
78701, Austin, TX
United States of America
www.czechtrade-usa.us
Zahradník Matěj

CzechTrade USA - New York

Matěj Zahradník vedoucí zahraniční kanceláře
Bohemian National Hall, 321 E 73rd Street
NY 10021, New York
United States of America
www.czechtrade-usa.us
Hight Anna

CzechTrade USA - San Francisco

Anna Hight vedoucí zahraniční kanceláře
44 Tehama St.
CA 94105, San Francisco
United States of America
www.czechtrade-usa.us

Nejbližší akce z teritoria

Články a rozhovory

Aktuality z teritoria

Jak vám můžeme pomoci?

Informace z USA

Spojené státy americké jsou největším importérem na světě. Pro Českou republiku představují 11. největšího exportního partnera a nejúspěšnější mimoevropský trh. Za rok 2021 došlo k nárůstu exportu z ČR do USA o 11,8 %, export tak přesáhl 100 miliard korun. Export z České republiky do USA se již v roce 2021 dostal na před-kovidovou úroveň a stále svižně roste. Vzhledem k velikosti amerického trhu není jeho potenciál ani zdaleka vyčerpán. USA jsou rovněž největší světovou ekonomikou s koupěschopnou poptávkou přes 330 milionů obyvatel. Takový trh nemůže neskýtat příležitosti pro české firmy.

Poté, co Spojené státy americké uvalily cla na čínské zboží, jsou americké firmy nuceny hledat obchodní partnery na jiných trzích, včetně Evropy. Spojené státy mohou být také zajímavým trhem pro společnosti, kterým vypadly dodávky v souvislosti se situací na Ukrajině. USA představují velmi perspektivní trh. Nyní je vhodná doba pro zahájení vstupu na trh a přesně s tím dokáže CzechTrade vaší firmě pomoci. 

Důležitým faktorem pro úspěch na americkém trhu je fyzická přítomnost, a to v podobě založení firmy nebo alespoň účastí na veletrzích. Kanceláře CzechTrade v USA vám pomohou vybrat vhodné veletrhy, pomohou při zajištění účasti či udělat referenční návštěvu a ekonomicky efektivně ověřit, zda je pro vás daný veletrh ten pravý. Další velmi užitečnou možností, jak se zviditelnit na americkém trhu, je projekt exportního inkubátoru, díky kterému můžete získat možnost využívat kancelář v centru Chicaga až na 6 měsíců. Více informací o exportním inkubátoru naleznete v sekci Služby.

Lákavou výzvu představují USA zvláště pro ty, jejichž výrobky a služby nesou vysokou přidanou hodnotu. Právě pro takové jsou USA tím správným trhem. 

Podrobné teritoriální informace o ekonomice USA, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Aktuální informace o situaci v USA naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
Spojené státy svou rozlohou zasahují do 5 časových zón.
Zahraniční kancelář CzechTrade ve městě Chicago náleží do pásma GMT -6 hod. a používá letní čas GMT -5 hod.

Desatero pro obchodování

  1. Originalita a kreativita jsou vítány 
    Originální a inovativní řešení jsou ceněná, a to zvláště když firmě umožní výrazně zjednodušit nebo zefektivnit výrobní proces nebo uspořit náklady.
  2. Americké firmy ocení především flexibilní obchodní partnery
    Americké firmy bývají velmi náročné a společnost, která je schopna flexibilně reagovat na měnící se situaci na trhu nebo na nové požadavky amerického zákazníka, je posuzována jako perspektivní partner.
  3. Věnujte čas přípravě na jednání
    Perfektní příprava na důležité obchodní jednání či na významný projekt je klíčová.
  4. Berte v potaz kulturní odlišnosti
    Přestože nám mohou být Američané v mnoha ohledech blízcí, mají své kulturní zvláštnosti a v řadě situací budou reagovat jinak, než jak bychom od nich očekávali.
  5. Respektujte specifika místního prostředí
    Když si nejste jistí reakcí a postojem partnera, važte každé slovo – raději buďte opatrní s používáním humoru v průběhu jednání a respektujte význam tradičních amerických hodnot (vlastenectví, patriotismus a státní symboly, respektování společenských menšin a státních autorit, důležitost politicky korektního jednání, náboženství a podobně).
  6. Využijte služeb profesionálů znalých místního prostředí
    Místní podmínky mohou být ve srovnání s tím, na co jsou české firmy zvyklé například z evropských zemí, odlišné. Určitě se vyplatí využít služeb místních odborníků na právní, dovozní či certifikační problematiku, v případě nutnosti i se specializací na daný průmyslový segment. Nezbytné kontakty vám pomohou zprostředkovat i zahraniční kancelář CzechTrade v USA.
  7. Sledujte trendy a udržujte kontakt
    Sledujte situaci na trhu a monitorujte trendy. Udržujte s americkými partnery dlouhodobé vztahy a informujte je o nových produktech vaší společnosti. Budete bráni jako seriózní partner s vážným zájmem o spolupráci.
  8. Buďte spolehlivým a důvěryhodným partnerem 
    Neslibujte nic, co nemůžete splnit, a respektujte uzavřené dohody.
  9. Dodržujte smluvené termíny
    Naplánujte si program tak, abyste při přesunech mezi jednáními vždy měli dostatečnou časovou rezervu. Dodržování termínů by mělo být pravidlem i při plnění dlouhodobějších dodávek; v případě zpoždění způsobeného neočekávanými okolnostmi obratem kontaktujte amerického partnera a snažte se situaci vyřešit k oboustranné spokojenosti.
  10. Představte výhody a kvality vašich produktů
    Jednání s americkými partnery nebývají jednoduchá, Američané umějí být velmi tvrdí vyjednavači. Buďte si vědomi své konkurenční výhody, kvality svých produktů a výhodnosti nabídky vaší společnosti a nebojte se slušně, leč asertivně prosazovat své zájmy.

Perspektivní obory

  • software a ICT služby, AI
  • užitkové sklo, bižuterie a drobné zboží
  • zdravotnická technika
  • strojírenství - výroba strojů
  • voda, odpady a životní prostředí
  • dárkové zboží
  • outdoor – zboží pro volný čas
  • obecně zboží s vysokou přidanou hodnotou