Kariéra

Proč pracovat v CzechTrade?

Budete součástí profesionálního týmu.

Nabízíme:

  • zajímavou a rozmanitou práci,
  • profesní a osobní růst.

Zaměstnancům v pracovním poměru poskytujeme následující výhody:

  • pět týdnů dovolené,
  • příspěvek na penzijní připojištění,
  • příspěvek na stravenky.

Zaměstnanci se řídí Kodexem_etiky.pdf

Pracovní nabídky

ŘEDITEL/KA ZAHRANIČNÍ KANCELÁŘE CZECHTRADE UKRAJINA – KYJEV

CzechTrade aktuálně hledá obsazení na pozici Ředitel/ka Zahraniční kanceláře CzechTrade Ukrajina – Kyjev. Ředitel/ka zahraniční kanceláře bude mít na starosti širokou škálu klíčových aktivit, zaměřených na podporu českých firem a rozvoj obchodních vztahů v daném regionu v kontextu možného konce války a plánovaných investic do poválečné obnovy země. Hlavním úkolem této pozice bude nejen strategicky řídit kancelář a procesy s tím spojené, ale i aktivně vytvářet a prohlubovat obchodní vztahy mezi českými a lokálními firmami. Tato pozice vyžaduje dynamické a inovativní myšlení, schopnost efektivní komunikace a strategický přístup k podpoře českých firem v teritoriu v kontextu tamních specifik.


Hlavní náplň práce:

  • Efektivní řízení zahraniční kanceláře: zajištění efektivního a plynulého provozu zahraniční kanceláře CzechTrade na Ukrajině (Kyjev) včetně správy administrativních procesů a odpovědnost za plnění stanovených klíčových ukazatelů (KPIs) pro zahraniční kancelář CzechTrade Ukrajina (Kyjev) a úkolů stanovených Ministerstvem průmyslu a obchodu.  
  • Metodické řízení externích dodavatelů CzechTrade na Ukrajině: vedení a kontrola plnění stanovených plánů a úkolů místních externích dodavatelů, kteří kromě Kyjeva budou sídlit také ve Lvově (západní Ukrajina) a Dnipru (východní Ukrajina).
  • Samostatný přístup k práci v rámci dynamického regionálního týmu: samostatnost na realizaci projektů v teritoriu a zároveň aktivní a kolegiální zapojení do společných aktivit regionálního týmu Východní Evropa a Střední Asie.
  • Aktivita na sociálních sítích: aktivní zapojení do tvorby obsahu sociálních sítí CzechTrade a využití vlastního profesního profilu ke komunikaci s partnery.
  • Odborná poradenská činnost: poskytování odborné poradenské podpory českým společnostem v oblasti obchodování na ukrajinském trhu, od orientace v hlavních perspektivních oborech, přes problematiku cel až po kulturu obchodního jednání. 
  • Realizace asistenčních služeb: zajištění a realizace služeb pro české podnikatelské subjekty, vyhledávání a oslovování vhodných lokálních obchodních partnerů pro české firmy, prezentace nabídky služeb a produktů českých firem, organizace obchodních jednání. 
  • Organizace akcí: plánování a realizace obchodních misí, seminářů a dalších aktivit pro podporu českých podnikatelských subjektů v teritoriu. 
  • Reprezentace: budování povědomí o českých firmách a jejich produktech na ve svěřeném teritoriu prostřednictvím účasti na klíčových událostech a obchodních setkáních. 


Požadujeme:

  • Státní občanství ČR
  • Ukončené vysokoškolské vzdělání
  • Praxi v mezinárodním obchodě, zkušenosti s exportem výrobků a služeb
  • Znalost prostředí a reálií Ukrajiny, resp. zemí postsovětského prostoru
  • Orientace v hlavních sektorech místního hospodářství (se zaměřením na oblasti plánovaných investic do obnovy země)
  • Schopnost efektivně řídit projekty
  • Znalost českého jazyka minimálně na úrovni C1 (podmínkou) a praxe s jeho užíváním
  • Výborná znalost ukrajinského nebo ruského jazyka na úrovni C1 (podmínkou) a praxe s jeho užíváním
  • Znalost anglického jazyka na úrovni B2
  • Aktivní znalost používání PC (prostředí MS Office, internetové vyhledávače, práce s databázemi, profesní sociální sítě)
  • Řidičský průkaz skupiny B (aktivní řidič)
  • Profesionální vystupování, komunikační a prezentační dovednosti
  • Vysoká míra samostatnosti
  • Analytické myšlení a proklientský přístup
  • Schopnost samostatné i týmové práce.
  • Osvědčení fyzické osoby na stupeň „Důvěrné" vystavené Národním bezpečnostním úřadem (výhodou), podmínkou je splňovat předpoklady k získání tohoto osvědčení.
Na tuto pozici musí uchazeč vlastnit Osvědčení fyzické osoby na stupeň „Důvěrné", vystavené Národním bezpečnostním úřadem. Pokud žadatel nemá takové osvědčení, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání Osvědčení po sdělení výsledku výběrového řízení, pokud v něm uchazeč uspěl. 
Vybraný kandidát absolvuje před výjezdem do zahraniční zapracování v centrále CzechTrade v Praze. Délka tohoto zapracování bude stanovena individuálně.
 


Nabízíme:

  • Pozici vyslaného pracovníka s místem výkonu Kyjev, Ukrajina
  • Pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení na dobu neurčitou
  • Různorodou práci v prestižní vládní agentuře
  • 5 týdnů dovolené, 4 sick days
  • Plně hrazené náklady na pronájem ubytování v zahraničí (v rámci stanovených limitů)
  • Cestovní zdravotní pojištění pro místo působení
  • Pravidelné plně hrazená lékařská preventivní prohlídka v ČR
  • Vybavené technické zázemí (notebook, mobilní telefon a další)
  • Nástup možný ihned. 

V případě Vašeho zájmu o uvedenou pozici nám do 31. 5. 2025 zašlete motivační dopis se strukturovaným životopisem, obojí v českém jazyce na e-mail: vyberova-rizeni@czechtrade.cz. V motivačním dopise se zaměřte na svou znalost a zkušenosti z daného teritoria (pracovní zkušenosti atp.), na svou vizi směřování ZK Kyjev a napojení na specifické obory z regionu zahraniční kanceláře.

Odpovědí na tento inzerát bere uchazeč na vědomí, že jím poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány v souladu s podmínkami agentury CzechTrade a uděluje souhlas s tím, aby agentura CzechTrade zpracovávala jeho osobní údaje po dobu pěti let od jejich získání pro účely dalšího oslovení uchazeče při obsazování pracovního místa, pro které může být uchazeč vhodným kandidátem.
 
 

Odborné stáže

Stážista v oddělení Exportních příležitostí

Studujete vysokou školu ekonomického směru? Získejte během studia zkušenosti z oddělení Exportních příležitostí, které se Vám pak budou hodit na startu Vaší kariéry.
 

Stáže probíhají v centrále agentury CzechTrade.

  • Délka trvání – 3 měsíce
  • Časová náročnost: až 15 hodin týdně
  • Samostatná a zajímavá práce v příjemném kolektivu
  • Pozice: neplacená stáž

Náplň stáže: 

  • Spolupráce v týmu exportních příležitostí
  • Vyhledávání zajímavých výrobních firem v ČR v jednotlivých sektorech
  • Vyhledávání souhrnných informací a zajímavostí o průmyslových oborech v ČR
  • Zpracování vyhledaných informací do požadované struktury  
  • Práce s čísly (grafy, tabulkami) – především se statistikami
  • Další projekty v rámci odboru marketingu a strategie

Profil ideálního kandidáta:

  • Student VŠ ekonomického směru
  • Komunikační dovednosti
  • Analytické dovednosti
  • Znalost cizího jazyka – angličtina na úrovni B2
  • Znalost práce MS Office, orientace ve vyhledávání informací na webu
  • Aktivní přístup
  • Samostatnost

Stážista získá:

  • Zajímavou praxi 
  • Dostane se přímo ke zdroji informací 
  • Získá přehled o vybraných sektorech české ekonomiky
  • Potvrzení o absolvování stáže 

Odborné stáže v týmu exportních konzultantů

Studujete vysokou školu a zajímáte se o zahraniční obchod? Získejte během studia praxi. Přihlaste se nastáž do CzechTrade.

Stáže mohou probíhat v odděleních:

  • exportní tým strojírenství a kovovýroba
  • exportní tým elektro, ICT, dopravní a manipulační zařízení
  • exportní tým energetika, zdroje, životní prostředí
  • exportní tým živé vědy, chemie a plasty
  • exportní tým stavebnictví, spotřební zboží a služby
  • exportní tým podpora internacionalizace pro výrazně inovativní MSP

Náplň stáže:

  • denní kontakt s českými exportně zaměřenými firmami
  • budování a rozvíjení vztahů se stávajícími i novými klienty agentury v souladu s marketingovou politikou agentury
  • poskytování informací o kompletním portfoliu produktů a služeb CzechTrade
  • aktualizování informací o exportérech v interním systému agentury
  • administrativní úkony podle aktuálních potřeb

Profil ideálního kandidáta:

  • znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2; další jazyky výhodou
  • uživatelská znalost MS Office a Excelu
  • komunikační dovednosti
  • samostatnost
  • aktivní a proklientský přístup

Nabízíme:

  • bezplatnou stáž na centrále CzechTrade v Praze (délka trvání zhruba 3 měsíce)
  • samostatnou a atraktivní práci v milém kolektivu
  • zajímavou praxi z oblasti zahraničního obchodu v renomované agentuře
  • příjemné pracovní prostředí v centru Prahy
  • navázání vztahů s českým podnikatelským prostředím

V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis na vyberova-rizeni@czechtrade.cz.
Součástí životopisu musí být prohlášení: „Souhlasím se zpracováváním mnou poskytnutých osobních údajů po dobu výběrového řízení na nabízenou pozici."

Odborné stáže pro BusinessInfo.cz

Získejte zkušenosti a náskok před ostatními díky zkušenostem z redakce internetového portálu pro podnikání a export BusinessInfo.cz.
Stážisté budou součástí týmu, který zajišťuje kompletní provoz portálu. Stáže probíhají v centrále agentury CzechTrade.

  • Pozice: neplacená stáž
  • Délka trvání: 2-3 měsíce
  • Časová náročnost: až 15 hodin týdně (dle časových možností stážisty)
  • Náplň práce (přizpůsobená osobním preferencím stážisty/stážistky):

Co budete dělat?

  • Administrativní podpora týmu BusinessInfo.cz – práce v redakčním systému
  • Podílení se na marketingových aktivitách projektu – online kampaně
  • Spolupráce na rozvíjení značky na sociálních sítích: Facebook, LinkedIn, YouTube

Co získáte?

  • Praxi z prostředí redakce významného podnikatelského webu
  • Zkušenosti z online marketingu
  • Možnost specializovat stáž dle vašich preferencí
  • Know-how kolegů z oblasti marketingu, IT i žurnalistiky
  • Potvrzení o absolvování stáže i s naší referencí pro budoucí zaměstnavatele

Koho hledáme?

  • Mladé lidi s vážným zájmem o stáž a ideální kandidát má:
  • Komunikační dovednosti
  • Znalost práce s MS Office
  • Znalost cizího jazyka (angličtina) je výhodou, ale nikoliv podmínkou

V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis na vyberova-rizeni@czechtrade.cz.
Součástí životopisu musí být toto prohlášení: „Souhlasím se zpracováváním mnou poskytnutých osobních údajů po dobu výběrového řízení na nabízenou pozici."

Odborná stáž v archivu - pomocný archivář/archivářka

Stážista bude spolupracovat na přípravě podkladů pro elektronickou evidenci dokladů

Požadavky:

  • minimálně dokončené středoškolské vzdělání
  • uživatelská znalost práce na PC (MS Excel, Word, Outlook)
  • zodpovědnost, spolehlivost a pečlivost

Nabízíme:

  • bezplatnou stáž na centrále CzechTrade v Praze (délka trvání zhruba 3 měsíce)
  • samostatnou a atraktivní práci v milém kolektivu
  • zajímavou praxi z oblasti archivnictví
  • příjemné pracovní prostředí v centru Prahy
V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis na vyberova-rizeni@czechtrade.cz.
Součástí životopisu musí být prohlášení: „Souhlasím se zpracováváním mnou poskytnutých osobních údajů po dobu výběrového řízení na nabízenou pozici."

Kontakty

Žůrková Jana
Jana Žůrková Vedoucí personálního oddělení

People of CzechTrade