Česká společnost VAFO, leader v kategorii chovatelských potřeb, vyváží svá krmiva do celého světa.

Výrobní a vývojovou firmu VAFO zná většina milovníků zvířat spíše pod vlajkovou značkou BRIT. Ta je v Česku leaderem tržního segmentu chovatelských potřeb, jejíž oblibu u spotřebitelů potvrzují mimo jiné čtyři ocenění Superbrands v řadě i prestižní tituly Nejdůvěryhodnější značka v kategorii petfood a Novinka roku ve Volbě spotřebitelů. Význam společnosti v mezinárodním měřítku pak dokládá také ocenění majitele společnosti titulem Pet Personality of the Year 2018. Téměř veškerý sortiment, který firma produkuje, je určený psům a kočkám, zbylá 2 % výroby věnuje firma hlodavcům a koním. VAFO aktuálně zaměstnává 260 lidí a vyváží své výrobky na desítky zahraničních trhů.V současnosti vlastní česká firma čtyři továrny, které plně pokrývají celý proces od prvotního vývoje až po výrobu sortimentu. Například továrna ve středočeských Chrášťanech, kde se nachází i sídlo společnosti, využívá k výrobě granulí a pamlsků jedny z nejmodernějších technologií v Evropě. V jihočeských Chotovinách byla v roce 2017 vybudována zatím poslední továrna na výrobu konzerv, salámů a kapsiček. Do té doby si VAFO tyto produkty nechávalo vyrábět externě, jak ale prodeje rostly, rozhodlo se vedení investovat do výroby vlastní. Ta už dnes firmě přináší významnou konkurenční výhodu. Díky výrobní lince postavené na míru potřebám firmy může VAFO na trh přinášet unikátní receptury v široké škále velikosti balení. S vlastní výrobou se navíc zbavila také kapacitních omezení u vytížených dodavatelů.VAFO se snaží využívat pro výrobu svého sortimentu převážně české suroviny, což zaručuje jejím výrobkům kvalitu a čerstvost. Některé hůře dostupné produkty si ale nechává také dovážet. Jedná se například o pštrosí a klokaní maso, které jsou vhodnými doplňky pro zvýšení obsahu proteinů. „Naše firma vyrábí pouze prémiová krmiva, nechceme kvůli ceně snižovat kvalitu. Zjednodušeně řečeno, vyrábíme jen to, co bychom sami dali našim mazlíčkům,“ říká Jiří Hanžl, sales manažer značky BRIT.Trendy hýbou všemi trhy a ani ten s krmivy pro zvířata není výjimkou.  Jedním z takových trendů je návrat k výživovým kořenům, podle kterého by složení stravy domácích psů mělo být co nejvíce podobné tomu, co v dávných dobách jedli psi divocí. Taková strava obsahuje vysoké procento masa, převážně divoké zvěře, a lesní ovoce.Firma VAFO vyváží své produkty na 70 světových trhů, což s sebou vzhledem k různorodosti těchto odbytišť přináší i nutnost implementace odlišných obchodních strategií. Ve Finsku například VAFO investovalo do zakoupení distributora nejsilnější hypermarketové značky, v Německu zase firma našla partnera, který vlastní na trhu značku s tradicí. Velkou roli hrají také kulturní odlišnosti. Například v Malajsii se VAFO muselo potýkat s problémy poté, co uvedlo na trh novou řadu krmiva s příchutí jehněčího a divočáka. Místní totiž měli problém s podobiznou prasete na obalech výrobků a v katalozích. Tím největším úskalím jsou však registrace výrobků. Ani ne tak v Evropě, jako spíše mimo ni. Celý proces registrace u příslušných orgánů je extrémně náročný a v porovnání s rychlostí, jakou se celý trh vyvíjí, i značně pomalý.Pokud jde o zahraniční zákazníky, ty VAFO hledá především na světových výstavách a veletrzích. Třeba právě na tom posledním, v brazilském Sao Paulu, získala ve spolupráci s CzechTrade zákazníka z Uruguaye. Agentura CzechTrade pomohla české firmě s registrací, s organizací výstavy i zvaním nákupčích na stánek.Do budoucna se česká firma plánuje stát jedničkou v prémiovém segmentu zvířecího krmiva na evropských trzích. Solidně našlápnuto ke splnění tohoto cíle má už ve Skandinávii a v Polsku. Právě proto je pro ni další posilování zahraničních marketingových aktivit prioritou. Svým partnerům v cizině usnadňuje práci připraveným mixem propagačních materiálů, někde  ve spolupráci s nimi realizuje marketingové kampaně. Za klíč k úspěchu společnost považuje nikdy nekončící investice do vývoje nových výrobků. [...]

Ve dnech 3. – 5. 4. 2019 zrealizoval tým CzechTrade první Sourcing Day navazující na databázi Adresář exportérů

Koncem minulého roku nás oslovila britská outsourcingová firma s požadavkem na dodávky technologií v oblasti úprav užitkových a odpadních vod, a to pro svého klienta firmu Arvia. Původně hledali Britové výrobce v Adresáři exportérů CzechTrade, oficiální databázi českých exportních firem, kde se prezentují svým on-line profilem klienti agentury. Adresář je umístěn na webu u kontaktů celé sítě 50 zahraničních kanceláří CzechTrade. Protože však nenašli potřebného dodavatele, obrátili se přímo na CzechTrade, který pro Arviu zajistil tzv. Sourcing Day. Ten obnáší jak vyhledání vhodných dodavatelů, tak i organizaci osobních jednání s českými výrobci.Následovalo pět poptávek upřesňujících požadavky zahraničního partnera a velmi precizní vyhledávání vhodných dodavatelů týmem naší britské zahraniční kanceláře ve spolupráci s kolegy na pražské centrále.Požadavky byly poměrně detailní a podmínky dost přísné, přesto se podařilo zajistit 10 výrobců, kteří plně odpovídali představám firmy Arvia. Po osobních schůzkách následovala jednání přímo ve výrobnách firem, kde byly upřesněny další detaily spolupráce.„Návštěva v České republice se ukázala být velmi úspěšnou. Společně s Tomem jsme vděčni za veškerou tvrdou práci, která byla věnována plánování schůzek a návštěvám u dodavatelů. Děkujeme všem, kteří se na přípravě podíleli,“ komentovala spolupráci s CzechTrade Jo Tomlinson, Procurement and SOP officer společnosti ARVIA TECHNOLOGY LTD.Podle ředitele zahraniční kanceláře Czech Trade Martina Macourka již osobní schůzky s výrobci i prohlídky v provozech zajistily českým firmám několik konkrétních poptávek, zvláště pak v oblasti dodávek čistících jednotek a nádrží.Tento projekt je tak nejen pro CzechTrade, ale hlavně pro klienty agentury utvrzením, že prezentace v databázi Adresář exportérů je smysluplná a přínosná.https://exporters.czechtrade.cz [...]

XO foods vsadil v Maďarsku na investici do marketingu

Česká společnost XO foods specializující se na dovoz hovězího masa pro hotely a restaurace působí na maďarském trhu již sedm let. Jejímu silnému postavení na tomto trhu pomohlo strategické rozhodnutí, které vedení firmy učinilo zhruba čtyři roky nazpět.Šlo tehdy o posílení značky na zahraničním trhu, což vyžadovalo zapojení celé řady marketingových nástrojů. Nejprve bylo zapotřebí sestavit dobrý a entuziastický obchodní tým, systémy reportů, zpětných vazeb klientů a kontrolu kvality.Konkrétní podoba propagace vznikla ve spolupráci s pracovníky agentury CzechTrade Budapešť, Tiborem Bialem a Dórou Egressy. Cílem projektu bylo vytvořit kampaň, která osloví současné i potenciální klienty, navýší obrat v dlouhodobém měřítku a značku XO foods zavede jako stabilního dodavatele prémiových výrobků s nadstandartním servisem. „Využili jsme zavedený způsob prezentací v gastronomii, ale posunuli jej trochu dál. Koncept s názvem NICE TO MEAT YOU představuje současnou nabídku prémiového masa, informuje o novinkách a světových trendech, prezentuje, jak se maso v kuchyni zpracovává a servíruje.  Zákazníky k účasti láká atraktivní forma večera, kterým vždy provází jeden z ambasadorů projektu – maďarská kuchařská hvězda Joszef Bernáth nebo Daniel Bernát. Prémiovost značky dodává i spojení s významnými partnery, například s rakouským výrobcem kuchyní Miele,“ doplňuje Martin Hanák, obchodní ředitel XO foods pro Maďarsko.První akce byla testovací, XO foods si díky ní uvědomil, co během večera funguje, a co bude třeba vylepšit. Z pozvaných sto padesáti lidí jich dorazilo osmdesát, což byl v té době jednoznačný úspěch. Dalším úspěchem se stala odezva účastníků, téměř polovina z nich se totiž krátce po akci ozvala s prosbou o další informace a kompletní nabídku sortimentu. Vedení společnosti se později rozhodlo o pravidelnou realizaci dvou eventů ročně.  Každý večer se věnuje vždy trochu něčemu jinému, tak, aby byl atraktivní i pro zákazníky, kteří se účastní opakovaně.Hned druhá akce se nesla v duchu ochutnávky japonského masa wagyu. Jde o nejkvalitnější hovězí maso na světě, pro které byl ale evropský trh donedávna uzavřený. Důvodem byl vysoký obsah tuku, který je však stejně prospěšný jako například tuk rybí. Dalším lákadlem večera byla uznávaná značka španělských olivových olejů Castillo de Canena. Kromě hostů z Maďarska dostali pozvánku také odborníci na gastronomii ze Slovenska. Z dvou set padesáti pozvaných na akci dorazilo dvě stě lidí.Pátá a zatím poslední akce, která proběhla v Budapešti,  měla vzdělávací podtext – ukázat rozdíl mezi masem ze Severní Ameriky v “prime” kvalitě a o něco levnějším australským masem.„NICE TO MEAT YOU se dostalo do povědomí tak, že nás již výrobci sami kontaktují, aby mohli být součástí prezentace, aby mohli představit svoje stroje či výrobky. Dokázali jsme, že po sedmi letech na trhu nás začala maďarská gastronomie brát jako firmu s nadstandartním servisem, kterým zaručujeme stálost kvality po celý rok. Zároveň jim jsme schopni nabídnout trendy a rozmanitost výrobků. Dokazuje to i zvýšená pozornost od konkurence a konkurenční boj zaměřený právě na nás. Investice do marketingové podpory se nám určitě vyplatila.“ zdůrazňuje Martin Hanák.Po úspěších v Maďarsku realizoval XO foods obdobný event i v Rakousku. Trh tam je více tradiční, Rakušané preferují lokální výrobky, protože to vnímají jako podporu vlastní ekonomiky. Proto je důležité mít lokálního zástupce, díky kterému začnou na firmu pohlížet trochu jinak. Vysoká účast zákazníků na obou akcích, které ve Vídni zastřešovali místní špičkoví kuchaři, je toho důkazem.Tento rok mělo NICE TO MEAT YOU svou premiéru i v Česku, kde se navázalo na zajetý koncept, který pomohlo doladit zastoupení CzechTrade v Budapešti.Jméno značky vyrostlo na garanci kvality a perfektním servisu, který zajišťuje sedmdesát pět zaměstnanců. XO foods nabízí kromě hovězího masa z celého světa také maso telecí, jehněčí, drůbeží, vepřové, zvěřinu, ryby a mořské plody. Důležité je i portfolio mléčných výrobků.    [...]

Inspirujte se úspěchy ostatních exportérů

SIMANDL

Rodinná společnost SIMANDL, spol. s r.o. se od svého založení v roce 1995 specializuje na výrobu instantních potravinových směsí (instantní náhradu smetany, cappuccino a instantní kávu). Společnost, i díky spolupráci s agenturou CzechTrade, exportuje do více 20 zemí na třech kontinentech.
  • Další podrobnosti se dozvíte v článku

Vest Zlín

Rodinné firmě Vest Zlín se díky spolupráci s agenturou CzechTrade daří pronikat do nových, často exotických zemí. Důležitá je pro ni především účast na potravinářských veletrzích. Nové trhy jsou pro firmu klíčové i kvůli rostoucí mezinárodní konkurenci.
  • Další podrobnosti se dozvíte v článku

Strunal Schönbach

Společnost Strunal Schönbach je tradiční český výrobce strunných hudebních nástrojů, který působí v Lubech u Chebu. Až 85 % produkce firmy tvoří export a s pomocí agentury CzechTrade se prostřednictvím veletrhů úspěšně etabluje na nových trzích.
  • Další podrobnosti se dozvíte v článku

Děkujeme našim klientům, že nám dávají možnost podílet se na jejich úspěších

Jaroslav Juřica

Design je pro spoustu firem neuchopitelnou profesí, abstraktní a současně dnes nadužívaný pojem. Komplexnost tohoto oboru, vyžadující komunikaci jak s technickým, tak obchodním odvětvím, může u nezkušeného výrobce vzbuzovat nejistotu.
Jaroslav Juřica
designér

Arvia Technology

„Návštěva v České republice se ukázala být velmi úspěšnou. Společně s Tomem jsme vděčni za veškerou tvrdou práci, která byla věnována plánování schůzek a návštěvám u dodavatelů. Děkujeme všem, kteří se na přípravě podíleli,“ komentovala spolupráci s CzechTrade Jo Tomlinson, Procurement and SOP officer společnosti Arvia Technology Ltd.
Jo Tomlinson

Simandl

Právě státní agentura CzechTrade nám v minulosti pomohla k významným zakázkám. „Asi nejvíce na veletrhu PLMA v Amsterdamu v roce 2018, díky které jsme začali vyrábět privátní značku pro anglický řetězec a dodávat výrobky pod exportní značkou Darkoff do Ruska a Gruzie. Účast na veletrhu CNR v Istanbulu nám zase dopomohla k dodávkám instantních nápojů do Turecka."
Václav Simandl
majitel společnosti

Články a videa přímo z teritorií vám přinesou aktuální informace důležité pro obchod

Zuzana Sedmerová, Manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost, CzechTrade

Export a podnikání 11/2019

Cirkulární ekonomika? Podrážka z mořských řas nebo beton ze sutě

Design a inovace v současnosti směřují k cirkulární ekonomice. Tedy k takovému pojetí výrobku, které minimalizuje odpad a umožňuje materiál znovu využít. [...]

agentura CzechTrade

Export a podnikání 11/2019

Na Designbloku vynikly netradiční tapety i gril ve tvaru kráteru

V druhé půli října se v Praze konal 21. ročník mezinárodní výstavy Designblok. Na akci se  představili nadějní designéři i české firmy, které prorazily díky neotřelému designu v zahraničí. [...]

Meat Design Ostrava a CzechTrade

V Ostravě právě začíná víkendový svátek interiérového designu

Dneškem startuje pátý ročník festivalu interiérového designu a užitého umění Meat Design 2019. Třídenní přehlídka konající se v Dolních Vítkovicích představí nejen nejnovější trendy v designu nábytku, interiéru či vybavení domácnosti, ale i designové předměty běžné denní potřeby či knihy, módu a šperky. Festivalu se zúčastní také známé osobnosti z módní branže a nebudou chybět ani přednášky, workshopy či v podání agentury CzechTrade odborný seminář na téma design management. [...]