Praha, 14. 2. 2025 - Ministerstvo kultury a agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračují v podpoře propojování malých a středních firem s kreativními profesionály z Adresáře designérů CzechTrade, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. Ve třetí výzvě k iniciativě Kreativní vouchery – Design Credits dochází k navýšení maximální výše dotace na jednu žádost na 200 000 Kč bez DPH, přičemž zůstává zachována minimální 15 % participace žadatele z řad malých a středních podniků. Výzva tak otevírá malým a středím firmám i designérům nové možnosti, jak efektivně investovat do průmyslového designu, posílit konkurenceschopnost a podpořit inovace v českém průmyslu.
Praha 7. 2. 2025 - Agentura CzechTrade spouští nový projekt Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3) pro malé a střední podniky, které mají ambice uspět na zahraničních trzích. Cílem projektu je podpora efektivního využívání designu v průmyslové výrobě, marketingových strategií a účastí firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. Projekt DESIGN 3, spolufinancovaný Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), umožní v rámci vyhlášené nabídky získat podporu na spolupráci s experty na design a nově také poradenství exportního marketingu. CzechTrade spolu s Evropskou unií na podporu alokoval více než 50 milionů korun.
Praha, 14.1.2025 - Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, letos proběhne 4. a 5. března v Brně. Agentura CzechTrade se díky součinnosti jihomoravské regionální kanceláře zase o kousek víc přiblíží firmám v moravských regionech. Exportéři budou mít možnost konzultovat své obchodní záměry ke všem 66 trhům, kde CzechTrade působí. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, na kterých během dvou dnů proběhne až 1680 konzultací s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade i dalšími specialisty, například na projekty NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN 3, z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.
Praha, 12.12.2024 - Pro udržení konkurenceschopnosti v zahraniční je dle českých firem důležitá především unikátnost výrobku, kvalitní zákaznický servis a exportní tým a v neposlední řadě také cena. Firmy dále uvedly, že mezi nejčastější bariéry v rámci jednotného evropského trhu patří administrativa zahraničních úřadů, nedostatek informací o povinnostech a jazykové bariéry. Čeští exportéři také investují do vlastních obchodních zastoupení nebo výroby v zahraničí, a to zejména v sousedních státech, dále v Maďarsku, USA či Indii. Vše vyplývá z exportního průzkumu agentury na podporu obchodu CzechTrade, do kterého se zapojilo 180 firem. Výsledky průzkumu poskytují důležité informace o prioritách, výzvách i úskalích, kterým české firmy čelí při expanzi do zahraničí. Průzkum také doplnil panelovou diskuzi na třetím ročníku konference Future of Export Summit 2024, kterého se zúčastnilo na 400 českých firem.
Praha, 12.11.2024 - Agentura CzechTrade uspořádala již třetí ročník konference Future of Export Summit 2024 strategicky orientované na výzvy současného globálního trhu. O témata budoucnosti českého exportu projevilo zájem na 460 zástupců českých firem. Ti se účastnili zajímavých přednášek a diskuzí s odborníky z předních českých exportně orientovaných společností, jako jsou například Tawesco, EMCO, IGLUU, Livesport nebo Direct. Hlavními tématy summitu byly české investice v zahraničí, potenciál evropského trhu či startupová témata. Konferenci zahájil generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal na téma Nové exportní trhy v reakci na geopolitické výzvy a v průběhu akce vystoupil také ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček na téma významu českého exportu a důležitosti zajištění jeho podpory.
Madrid, 4.11.2024 - Ve dnech 5. – 7. listopadu 2024 proběhne ve španělské Barceloně třináctý ročník Smart City Expo World Congress. Celosvětově nejvýznamnější akce pro téma chytrých měst letos nabídne i rekordní českou účast. V unikátní národní expozici organizované Ministerstvem průmyslu a obchodu a jeho agenturou CzechTrade se za podpory dalších tří rezortů představí třicítka vystavovatelů z řad start-upů, inovativních firem a univerzit a tři klíčová česká města – Praha, Brno a Plzeň.