Praha, 28. dubna 2025 - Agentura CzechTrade a AMBIS vysoká škola dnes podepsaly memorandum o spolupráci zaměřené na rozvoj vzdělávání, výzkumu a lidských zdrojů v oblasti mezinárodního obchodu. Memorandum má za cíl prohloubit spolupráci obou institucí a využít synergií pro podporu českých exportérů a zvyšování odborných kapacit v oblasti vnějších ekonomických vztahů. V rámci spolupráce se obě instituce zaměří na odborné stáže, výzkum a vzdělávání studentů, kteří se připravují na kariéru v mezinárodním obchodě. Memorandum dnes za CzechTrade podepsal generální ředitel Radomil Doležal a za AMBIS rektorka Martina Mannová.
Praha, 9. dubna 2025 - Agentura CzechTrade je aktivním partnerem českých exportérů, v současné době asistuje také v reakci na rostoucí celní bariéry, které zavádějí Spojené státy. Českým firmám nabízí nejen expertní podporu v orientaci v celních otázkách, ale také odborné poradenství při hledání alternativních trhů, přesměrování výroby a optimalizaci exportních strategií. S cílem zajistit českým exportérům co nejlepší obchodní scénáře a dlouhodobou prosperitu na zahraničních trzích CzechTrade přichází s praktickými řešeními na míru.
Praha, 7. dubna 2025 - České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a proměnlivou situaci na globálních trzích. Vychází to z aktuálního průzkumu agentury CzechTrade, do kterého se zapojilo 132 vrcholných zástupců českých firem. Podle průzkumu směřuje 93 % českého exportu do Evropské unie. Přesto firmy stále více hledají nové příležitosti mimo Evropu. Největší zájem mají o USA, země východní a jižní Asie, Blízký východ a Latinskou Ameriku. Růst exportu do těchto regionů potvrzuje nejen trend, ale i nutnost diverzifikace, kterou aktuálně zvažuje nebo realizuje 47 % respondentů. Největší bariéry přitom vidí v teritoriálních rizicích, právních a regulatorních překážkách a komerčních nejistotách.
Praha, 27. března 2025 - Agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračuje v plnění své exportní strategie na období let 2023-2026 a uspořádala čtvrté setkání Klientské rady CzechTrade, které bylo prvním v letošním roce. Předmětem jednání byl například návrh, jak na portálu BusinessInfo.cz co nejpřehledněji prezentovat systém podpory firem na zahraničních akcích. Tento konzultační a poradní orgán se skládá ze zástupců vedení CzechTrade, Ministerstva průmyslu a obchodu a zástupců firem, a byl zřízen za účelem zajištění efektivnějšího dialogu mezi exportéry a agenturou. Cílem Klientské rady je mimo jiné definovat priority a požadavky exportérů a budovat zákaznické zkušenosti v oblasti internacionalizace a exportu.
Praha, 14. března 2025 - Ve dnech 7.–12. března byl ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček na pracovní cestě ve Spojených státech amerických, kde ho doprovázela podnikatelská delegace organizovaná Ministerstvem průmyslu a obchodu a agenturou CzechTrade. Jednalo se o první velkou podnikatelskou delegaci do USA po nástupu nové administrativy a zároveň o historicky největší českou účast na prestižním festivalu South by Southwest (SXSW) v texaském Austinu.
Brno, 5. března 2025 - Největší proexportní událost v tuzemsku, Meeting Point CzechTrade, letos poprvé proběhla v Brně. Agentura CzechTrade tak chce být svými službami více dostupná firmám v regionech. Zájem zástupců regionálních firem o export dokazuje také účast této klíčové akce, na kterou se jich celkem přihlásilo 386. K dispozici firmám bylo všech 57 ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade z celého světa. Podpora exportních aktivit tuzemských firem je nadále prioritou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, což na akci zdůraznil ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Praha, 14. 2. 2025 - Ministerstvo kultury a agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračují v podpoře propojování malých a středních firem s kreativními profesionály z Adresáře designérů CzechTrade, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. Ve třetí výzvě k iniciativě Kreativní vouchery – Design Credits dochází k navýšení maximální výše dotace na jednu žádost na 200 000 Kč bez DPH, přičemž zůstává zachována minimální 15 % participace žadatele z řad malých a středních podniků. Výzva tak otevírá malým a středím firmám i designérům nové možnosti, jak efektivně investovat do průmyslového designu, posílit konkurenceschopnost a podpořit inovace v českém průmyslu.
Praha 7. 2. 2025 - Agentura CzechTrade spouští nový projekt Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3) pro malé a střední podniky, které mají ambice uspět na zahraničních trzích. Cílem projektu je podpora efektivního využívání designu v průmyslové výrobě, marketingových strategií a účastí firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. Projekt DESIGN 3, spolufinancovaný Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), umožní v rámci vyhlášené nabídky získat podporu na spolupráci s experty na design a nově také poradenství exportního marketingu. CzechTrade spolu s Evropskou unií na podporu alokoval více než 50 milionů korun.
Praha, 14.1.2025 - Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, letos proběhne 4. a 5. března v Brně. Agentura CzechTrade se díky součinnosti jihomoravské regionální kanceláře zase o kousek víc přiblíží firmám v moravských regionech. Exportéři budou mít možnost konzultovat své obchodní záměry ke všem 66 trhům, kde CzechTrade působí. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, na kterých během dvou dnů proběhne až 1680 konzultací s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade i dalšími specialisty, například na projekty NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN 3, z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.