Londýn, 21. května 2025 - Agentura CzechTrade spouští novou službu Design Centrum CzechTrade Londýn, která podpoří export českých firem v oblasti interiérového designu a moderních technologií. V londýnské čtvrti Clerkenwell, která patří k nejvýznamnějším designovým lokalitám světa, byl vytvořen prestižní prostor, který nabízí zázemí pro prezentaci, spolupráci, obchodní jednání, networking i odborné poradenství českým firmám. Už v počáteční fázi začalo službu CzechTrade využívat jedenáct českých firem. Služba je určena jak zavedeným exportérům, tak firmám, které na britský trh teprve vstupují.
Praha, 15. května 2025 - Čtvrtý ročník konference Design pro business, pořádaný Design Centrem CzechTrade v rámci exportního vzdělávání, nabídl českým firmám inspiraci i konkrétní know-how o tom, jak využívat průmyslový design jako strategický nástroj růstu. V prostorách Technologického centra UMPRUM v Praze se sešli zástupci firem, designéři i odborná veřejnost, aby společně diskutovali o inovacích, přidané hodnotě i exportním potenciálu českých výrobků. Vystoupili designéři ze studií Divan Design, Olgoj Chorchoj a designérského týmu Škoda Group a dále zástupci firem, jako je například MZ Liberec, USSPA, mmcité nebo Ravak. V programu zazněly aktuální trendy, případové studie i konkrétní doporučení pro efektivní spolupráci firem s designéry.
Praha, 28. dubna 2025 - Agentura CzechTrade a AMBIS vysoká škola dnes podepsaly memorandum o spolupráci zaměřené na rozvoj vzdělávání, výzkumu a lidských zdrojů v oblasti mezinárodního obchodu. Memorandum má za cíl prohloubit spolupráci obou institucí a využít synergií pro podporu českých exportérů a zvyšování odborných kapacit v oblasti vnějších ekonomických vztahů. V rámci spolupráce se obě instituce zaměří na odborné stáže, výzkum a vzdělávání studentů, kteří se připravují na kariéru v mezinárodním obchodě. Memorandum dnes za CzechTrade podepsal generální ředitel Radomil Doležal a za AMBIS rektorka Martina Mannová.
Praha, 9. dubna 2025 - Agentura CzechTrade je aktivním partnerem českých exportérů, v současné době asistuje také v reakci na rostoucí celní bariéry, které zavádějí Spojené státy. Českým firmám nabízí nejen expertní podporu v orientaci v celních otázkách, ale také odborné poradenství při hledání alternativních trhů, přesměrování výroby a optimalizaci exportních strategií. S cílem zajistit českým exportérům co nejlepší obchodní scénáře a dlouhodobou prosperitu na zahraničních trzích CzechTrade přichází s praktickými řešeními na míru.
Praha, 7. dubna 2025 - České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a proměnlivou situaci na globálních trzích. Vychází to z aktuálního průzkumu agentury CzechTrade, do kterého se zapojilo 132 vrcholných zástupců českých firem. Podle průzkumu směřuje 93 % českého exportu do Evropské unie. Přesto firmy stále více hledají nové příležitosti mimo Evropu. Největší zájem mají o USA, země východní a jižní Asie, Blízký východ a Latinskou Ameriku. Růst exportu do těchto regionů potvrzuje nejen trend, ale i nutnost diverzifikace, kterou aktuálně zvažuje nebo realizuje 47 % respondentů. Největší bariéry přitom vidí v teritoriálních rizicích, právních a regulatorních překážkách a komerčních nejistotách.
Praha, 27. března 2025 - Agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračuje v plnění své exportní strategie na období let 2023-2026 a uspořádala čtvrté setkání Klientské rady CzechTrade, které bylo prvním v letošním roce. Předmětem jednání byl například návrh, jak na portálu BusinessInfo.cz co nejpřehledněji prezentovat systém podpory firem na zahraničních akcích. Tento konzultační a poradní orgán se skládá ze zástupců vedení CzechTrade, Ministerstva průmyslu a obchodu a zástupců firem, a byl zřízen za účelem zajištění efektivnějšího dialogu mezi exportéry a agenturou. Cílem Klientské rady je mimo jiné definovat priority a požadavky exportérů a budovat zákaznické zkušenosti v oblasti internacionalizace a exportu.
Praha, 14. března 2025 - Ve dnech 7.–12. března byl ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček na pracovní cestě ve Spojených státech amerických, kde ho doprovázela podnikatelská delegace organizovaná Ministerstvem průmyslu a obchodu a agenturou CzechTrade. Jednalo se o první velkou podnikatelskou delegaci do USA po nástupu nové administrativy a zároveň o historicky největší českou účast na prestižním festivalu South by Southwest (SXSW) v texaském Austinu.
Brno, 5. března 2025 - Největší proexportní událost v tuzemsku, Meeting Point CzechTrade, letos poprvé proběhla v Brně. Agentura CzechTrade tak chce být svými službami více dostupná firmám v regionech. Zájem zástupců regionálních firem o export dokazuje také účast této klíčové akce, na kterou se jich celkem přihlásilo 386. K dispozici firmám bylo všech 57 ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade z celého světa. Podpora exportních aktivit tuzemských firem je nadále prioritou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, což na akci zdůraznil ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Praha, 14. 2. 2025 - Ministerstvo kultury a agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračují v podpoře propojování malých a středních firem s kreativními profesionály z Adresáře designérů CzechTrade, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. Ve třetí výzvě k iniciativě Kreativní vouchery – Design Credits dochází k navýšení maximální výše dotace na jednu žádost na 200 000 Kč bez DPH, přičemž zůstává zachována minimální 15 % participace žadatele z řad malých a středních podniků. Výzva tak otevírá malým a středím firmám i designérům nové možnosti, jak efektivně investovat do průmyslového designu, posílit konkurenceschopnost a podpořit inovace v českém průmyslu.