CzechTrade je agenturou na podporu exportu podřízenou Ministerstvu průmyslu a obchodu. Cílem agentury je usnadnit firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh a podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí.
15 let dobrodružství v Latinské Americe. Říká se, že kdo jednou navštíví Latinskou Ameriku, tak ho učaruje natolik, že se tam bude muset stále vracet. Nejinak to bylo i v mém případě. Jak vlastně můj latinskoamerický životní příběh začal a jak je spojen s mojí současnou prací pro CzechTrade?
Pendlování mezi Záhřebem a Prahou pro mě začalo vlastně už útlým dětstvím a neskončilo dodnes. Narodil jsem se do krajanské rodiny v Chorvatsku (tehdy ještě v rámci Titovy Jugoslávie). Doma se nemluvilo jinak než česky. Předkové se do oblasti Slavonie přistěhovali již za Marie Terezie. V 70. a 80. letech kvůli tátovým obchodům naše rodina žila střídavě v Praze a Záhřebu, a sešlo se to tak, že jsem odmaturoval v češtině.
Moje cesta v CzechTrade začala už během posledního ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze, kde jsem studovala mezinárodní vztahy a diplomacii. Těsně předtím, než jsem se přihlásila na výběrové řízení do marketingového týmu agentury, jsem se vrátila ze studijního magisterského pobytu v peruánské Limě a latinskoamerický svět mě tehdy učaroval. Po studiích jsem procestovala mimo Peru také Bolívii a navštívila Chile a bylo mi jasné, že se do LATAM regionu určitě ještě někdy vrátím.