Praha, 13.3.2024 - Agentura CzechTrade podporuje v expanzi na zahraniční trhy také začínající firmy. V rámci služby Startup Entry, kde startupistům pomáhá s výběrem vhodného teritoria a rozvíjí jeho potenciál, uspořádala již druhý pitch pro 6 vybraných startupů. Před porotou složenou z odborníků agentury CzechTrade, CzechInvest a sítě inovačních center Ynovate prezentovaly své byznysové záměry startupy Aiviro, EnergoMachine, Lakmoos AI, Nomodo.io, The MAMA AI a SkiFi by Technologies for Freeride. Službou Startup Entry otevírá agentura sérii návazných služeb, které inovativním firmám pomáhají proniknout na zahraniční trhy.
Export se v lednu 2024 s meziročním poklesem o 6,5 % nedokázal odpoutat od horšího výsledku z konce roku 2023. Z pohledu hlavních segmentů pozorujeme největší meziroční nárůst u motorových vozidel a potravinářství, nicméně se jedná o čísla v nižších jednotkách procent.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Marketing – CzechTrade z Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost, na kterou má připraveno 65 milionů korun. Prostřednictvím agentury CzechTrade a jejího připravovaného projektu Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3) tak podpoří malé a střední podniky při vstupu na zahraniční trhy skrze využití průmyslového designu. Cílem plánovaného projektu je zvýšit mezinárodní konkurenceschopnost firem a podpořit expanzi podniků na zahraniční trhy.
Předtím, než jsem nastoupila na svoji první vážnou pracovní pozici ve Vídni, měla jsem tu čest projet téměř celou tehdy nově otevřenou západní Evropu. Během nejkrásnější dovolené v Německu jsem se setkala se skupinou slovenských studentů architektů a poznala svého budoucího muže. Z Vídně jsme otevírali první pobočky globálních módních řetězců v České republice, což pro mě bylo další výzvou a zároveň školou obchodu a cestování. Benelux, Německo, Rakousko a především Španělsko – to byl můj svět: každý týden na letišti a spousta práce v oblasti mezinárodního maloobchodu. A potom přišla klíčová pracovní nabídka – od agentury CzechTrade. Práce zde pro mě znamená zejména mnoho skvělých a inspirativních lidí – kolegů i klientů, zajímavou práci a cestování, jednoduše něco přesně pro mě.
Praha, 28.2.2024 - Na největší proexportní akci pro střední a malé firmy Meeting Point CzechTrade přišlo své exportní záměry konzultovat 427 českých firem. K dispozici jim bylo všech 56 ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade z celého světa. Rekordní účast potvrdila, že zájem firem o export je i přes výzvy, kterým exportéři čelí, stále vyšší. V letošním roce agentura CzechTrade nadále posiluje zahraniční síť kanceláří a zaměří se na propojování technologických sektorů s vhodnými trhy, startupy a vysoce inovativními firmami. Podpora exportních aktivit tuzemských firem je také letos prioritou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, což na akci zdůraznil ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela.
Praha, 12.2.2024 - Memorandum mezi agenturou na podporu obchodu CzechTrade a společností Veletrhy Brno (BVV) stvrzuje jejich budoucí kooperaci a společné zájmy. Spolupráce mezi zmiňovanými subjekty je rozdělena do dvou částí, tou první je participace na přípravě a realizaci cest a jednání představitelů BVV se zahraničními partnery. Druhá část spolupráce je podpora CzechTrade při akvizičních procesech BVV. Memorandum podepsali generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal a generální ředitel BVV Jan Kubata 12. února 2024.
Prosincový pokles 7,2 %, který ukazují aktuální statistiky zahraničního obchodu, jen potvrzuje negativní trend českého exportu, jehož jsme svědkem v roce 2023, kdy během tří posledních kvartálů poklesl český export o téměř 2,5 %. Jen díky výborným výsledkům prvního kvartálu loňského roku může český export vykázat slabý meziroční růst o 0,6 %. Mírně pozitivní zprávou z hlediska diverzifikace je, že růst se spíše odehrával v zemích mimo naše hlavní trhy tvořících 80 % exportu. Příkladem je Ukrajina, Turecko nebo Mexiko. Z hlediska průmyslových oborů vykázaly solidní meziroční růst exportu sektory motorových vozidel, ostatních dopravních prostředků a potravin, ovšem nedokázaly čísla přetavit ve vyšší celkový růst.
Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, proběhne letos 27. a 28. února v O2 universum Praha. Agentura na podporu obchodu CzechTrade připravila řadu novinek. Účastníci z českých firem budou nově konzultovat exportní možnosti do Saúdské Arábie a Japonska, k dispozici budou také zástupci nedávno otevřené zahraniční kanceláře CzechTrade v Mnichově. V souladu s přijatou střednědobou strategií CzechTrade se návštěvníci dozví také informace o službách pro startupy a nových perspektivních oborech v konkrétních teritoriích. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, kde české firmy mohou diskutovat o svých exportních záměrech. Na místě bude 56 zástupců zahraničních kanceláří. Konzultovat budou také specialisté na projekty NOVUMM 2 a NOVUMM2KET, z Klientského centra pro export a Business Klubu Ukrajina.
Praha, 17.1.2024 - Ředitelkou sekce zahraniční sítě CzechTrade je nově Ivana Třosková. Pozici zastává od ledna 2024. Ivana Třosková má dlouholeté zkušenosti s vedením zahraniční kanceláře i regionálního centra CzechTrade. Jejím hlavním cílem je zajistit vysoce kvalitní fungování zahraniční sítě CzechTrade a v souladu s nově přijatou strategií prosazovat v zahraničí české výrobky s vysokou přidanou hodnotou.
Statistiky zahraničního obchodu za měsíc listopad ukazují meziroční pokles vývozu o 2,6 %, meziměsíčně je to pak o 1,4 %. Po mírně kladném výsledku v říjnu se vývoz v listopadu opět vrací do záporných čísel a pokles vývozu se projevil ve většině odvětví.