Praha, 14.1.2025 - Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, letos proběhne 4. a 5. března v Brně. Agentura CzechTrade se díky součinnosti jihomoravské regionální kanceláře zase o kousek víc přiblíží firmám v moravských regionech. Exportéři budou mít možnost konzultovat své obchodní záměry ke všem 66 trhům, kde CzechTrade působí. K dispozici bude také zástupce brzy otevřené zahraniční kanceláře v San Franciscu. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, na kterých během dvou dnů proběhne až 1680 konzultací s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade i dalšími specialisty, například na projekty NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN 3, z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.
Pro firmy uvažující o přímém vstupu na britský trh prostřednictvím vlastního zastoupení se nabízí různé varianty. Nejobvyklejšími metodami vstupu patří buď založení pobočky anebo dceřiné společnosti, v tomto případě nejčastěji v podobě společnosti s ručením omezeným (Ltd.). Cílem tohoto článku bude jednotlivé možnosti přiblížit a porovnat tak, abyste se mohli rozhodnout, která z variant vyhovuje právě Vaší firmě a situaci.
Praha, 12.12.2024 - Pro udržení konkurenceschopnosti v zahraniční je dle českých firem důležitá především unikátnost výrobku, kvalitní zákaznický servis a exportní tým a v neposlední řadě také cena. Firmy dále uvedly, že mezi nejčastější bariéry v rámci jednotného evropského trhu patří administrativa zahraničních úřadů, nedostatek informací o povinnostech a jazykové bariéry. Čeští exportéři také investují do vlastních obchodních zastoupení nebo výroby v zahraničí, a to zejména v sousedních státech, dále v Maďarsku, USA či Indii. Vše vyplývá z exportního průzkumu agentury na podporu obchodu CzechTrade, do kterého se zapojilo 180 firem. Výsledky průzkumu poskytují důležité informace o prioritách, výzvách i úskalích, kterým české firmy čelí při expanzi do zahraničí. Průzkum také doplnil panelovou diskuzi na třetím ročníku konference Future of Export Summit 2024, kterého se zúčastnilo na 400 českých firem.
Obchodní výměna mezi Ruskem a Českem je na bodu mrazu. Přesto český export roste, meziročně nyní o pět procent. České firmy našly kanály, kterými se dostat na nové trhy, mimo Evropskou unii, a vyžehlit tak ztrátu ruského trhu. „Otevřeli jsme novou kancelář v San Franciscu, Silicon Valley,“ říká Radomil Doležal, šéf státní agentury CzechTrade, která podporuje české exportéry. Jeho agentura nabízí českým firmám právní, technickou i legislativní podporu, aby snáze pronikaly na zahraniční trhy. Další vycházející hvězdou je podle něj Indie. Nové Silicon Valley se jmenuje Bengaluru.
Letos poprvé si mohly tři vybrané české firmy odnést z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně nejen nové zakázky a kontakty, ale i cennou trofej z dílny ivančické firmy Cementum. Získaly ji jako ocenění za to, že při výrobě svých produktů přemýšlely i nad funkčním designem. Cílem projektu je zviditelnit význam designu i pro průmysl, zdůrazňuje Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade a předsedkyně odborné poroty soutěže.
Praha, 12.11.2024 - Agentura CzechTrade uspořádala již třetí ročník konference Future of Export Summit 2024 strategicky orientované na výzvy současného globálního trhu. O témata budoucnosti českého exportu projevilo zájem na 460 zástupců českých firem. Ti se účastnili zajímavých přednášek a diskuzí s odborníky z předních českých exportně orientovaných společností, jako jsou například Tawesco, EMCO, IGLUU, Livesport nebo Direct. Hlavními tématy summitu byly české investice v zahraničí, potenciál evropského trhu či startupová témata. Konferenci zahájil generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal na téma Nové exportní trhy v reakci na geopolitické výzvy a v průběhu akce vystoupil také ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček na téma významu českého exportu a důležitosti zajištění jeho podpory.