Praha, 28. dubna 2025 - Agentura CzechTrade a AMBIS vysoká škola dnes podepsaly memorandum o spolupráci zaměřené na rozvoj vzdělávání, výzkumu a lidských zdrojů v oblasti mezinárodního obchodu. Memorandum má za cíl prohloubit spolupráci obou institucí a využít synergií pro podporu českých exportérů a zvyšování odborných kapacit v oblasti vnějších ekonomických vztahů. V rámci spolupráce se obě instituce zaměří na odborné stáže, výzkum a vzdělávání studentů, kteří se připravují na kariéru v mezinárodním obchodě. Memorandum dnes za CzechTrade podepsal generální ředitel Radomil Doležal a za AMBIS rektorka Martina Mannová.
Praha, 9. dubna 2025 - Agentura CzechTrade je aktivním partnerem českých exportérů, v současné době asistuje také v reakci na rostoucí celní bariéry, které zavádějí Spojené státy. Českým firmám nabízí nejen expertní podporu v orientaci v celních otázkách, ale také odborné poradenství při hledání alternativních trhů, přesměrování výroby a optimalizaci exportních strategií. S cílem zajistit českým exportérům co nejlepší obchodní scénáře a dlouhodobou prosperitu na zahraničních trzích CzechTrade přichází s praktickými řešeními na míru.
Praha, 7. dubna 2025 - České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a proměnlivou situaci na globálních trzích. Vychází to z aktuálního průzkumu agentury CzechTrade, do kterého se zapojilo 132 vrcholných zástupců českých firem. Podle průzkumu směřuje 93 % českého exportu do Evropské unie. Přesto firmy stále více hledají nové příležitosti mimo Evropu. Největší zájem mají o USA, země východní a jižní Asie, Blízký východ a Latinskou Ameriku. Růst exportu do těchto regionů potvrzuje nejen trend, ale i nutnost diverzifikace, kterou aktuálně zvažuje nebo realizuje 47 % respondentů. Největší bariéry přitom vidí v teritoriálních rizicích, právních a regulatorních překážkách a komerčních nejistotách.
Praha, 27. března 2025 - Agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračuje v plnění své exportní strategie na období let 2023-2026 a uspořádala čtvrté setkání Klientské rady CzechTrade, které bylo prvním v letošním roce. Předmětem jednání byl například návrh, jak na portálu BusinessInfo.cz co nejpřehledněji prezentovat systém podpory firem na zahraničních akcích. Tento konzultační a poradní orgán se skládá ze zástupců vedení CzechTrade, Ministerstva průmyslu a obchodu a zástupců firem, a byl zřízen za účelem zajištění efektivnějšího dialogu mezi exportéry a agenturou. Cílem Klientské rady je mimo jiné definovat priority a požadavky exportérů a budovat zákaznické zkušenosti v oblasti internacionalizace a exportu.
Praha, 14. března 2025 - Ve dnech 7.–12. března byl ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček na pracovní cestě ve Spojených státech amerických, kde ho doprovázela podnikatelská delegace organizovaná Ministerstvem průmyslu a obchodu a agenturou CzechTrade. Jednalo se o první velkou podnikatelskou delegaci do USA po nástupu nové administrativy a zároveň o historicky největší českou účast na prestižním festivalu South by Southwest (SXSW) v texaském Austinu.