Praha, 22. července 2025 - Agentura CzechTrade pomáhá českým firmám prosazovat se na zahraničních trzích mimo jiné i prostřednictvím oborových misí – jen loni zorganizovala 32 zahraničních misí s účastí 192 firem. Ty firmám otevírají přímý přístup k odběratelům, umožňují získávat zakázky a navazovat strategická partnerství. Letos se Češi představili například na prestižním veletrhu GITEX Europe v Berlíně, jednali s ropným gigantem SOCAR v Ázerbájdžánu a v Singapuru odstartovali unikátní AI projekt pro místní botanickou zahradu. České firmy tím rozšířily své aktivity do Evropy i jihovýchodní Asie a přinesly si nové poptávky, účast v tendrech i obchodní kontakty.
Vstup na kolumbijský trh může být pro české firmy atraktivní, ale zároveň vyžaduje trpělivost, osobní přístup a znalost místních zvyklostí. Jaké jsou klíčové faktory úspěchu v této dynamicky se rozvíjející latinskoamerické ekonomice?
Vstup na peruánský trh vyžaduje trpělivost, osobní přístup a znalost místních zvyklostí – obchod se zde dělá především na základě důvěry a vztahů. Čeští exportéři, kteří investují čas do budování kontaktů a přizpůsobí komunikaci latinskoamerickému stylu, mohou získat stabilní pozici na trhu s rostoucím důrazem na kvalitu.
Celkem 1 907 individuálních konzultací a více než 300 firem, které využily příležitosti diskutovat své exportní plány přímo s odborníky z více než 90 teritorií – taková je bilance tradičních konzultací s ekonomickými diplomaty a řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade, které každý rok pořádá Ministerstvo průmyslu a obchodu a Svaz průmyslu a dopravy ČR ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí a agenturou CzechTrade. Letos se akce konala v Kongresovém centru Praha.
Každý Čech a každá Češka se mohou zapojit do vytvoření našeho národního příběhu. Nová iniciativa Dobré ráno, Česko bude hledat to, co nás charakterizuje, spojuje a co o sobě chceme říct světu. Zároveň zaštítí aktivity, které posilují obraz naší země v zahraničí. Do tvorby naší unikátní story, která má ukázat světu, že Česko je výjimečnou a nadprůměrnou zemí, se může už teď zapojit každý. A to na webu www.dobreranocesko.cz vyplněním dotazníku o tom, na co Česko může být pyšné.
Rodinná firma z Beskyd, Wrap Up, která vyrábí opakovaně použitelné sáčky na pečivo, zaznamenala zásadní exportní úspěch. Jejich udržitelný produkt Wrapáčky zaujal nizozemského distributora Grace is Green, který je zařadil do své nabídky. Klíčové propojení přinesl Sourcing Day, networkingová akce organizovaná zahraniční kanceláří CzechTrade v Nizozemsku.
Podle Alena Novosada, ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade Chorvatsko a Slovinsko, zde české firmy nacházejí uplatnění nejen s tradičními produkty, jako jsou pivo nebo auta, ale i v dalších odvětvích. České značky jsou v Chorvatsku viditelné – od biopotravin přes elektrotechniku až po výrobní linky pro pekárny. Stoupá zájem o české kotle, sklo i e-shopy s chorvatskou doménou.
Londýn, 21. května 2025 - Agentura CzechTrade spouští novou službu Design Centrum CzechTrade Londýn, která podpoří export českých firem v oblasti interiérového designu a moderních technologií. V londýnské čtvrti Clerkenwell, která patří k nejvýznamnějším designovým lokalitám světa, byl vytvořen prestižní prostor, který nabízí zázemí pro prezentaci, spolupráci, obchodní jednání, networking i odborné poradenství českým firmám. Už v počáteční fázi začalo službu CzechTrade využívat jedenáct českých firem. Služba je určena jak zavedeným exportérům, tak firmám, které na britský trh teprve vstupují.
Praha, 15. května 2025 - Čtvrtý ročník konference Design pro business, pořádaný Design Centrem CzechTrade v rámci exportního vzdělávání, nabídl českým firmám inspiraci i konkrétní know-how o tom, jak využívat průmyslový design jako strategický nástroj růstu. V prostorách Technologického centra UMPRUM v Praze se sešli zástupci firem, designéři i odborná veřejnost, aby společně diskutovali o inovacích, přidané hodnotě i exportním potenciálu českých výrobků. Vystoupili designéři ze studií Divan Design, Olgoj Chorchoj a designérského týmu Škoda Group a dále zástupci firem, jako je například MZ Liberec, USSPA, mmcité nebo Ravak. V programu zazněly aktuální trendy, případové studie i konkrétní doporučení pro efektivní spolupráci firem s designéry.