Praha, 4. srpna 2025 – Agentura na podporu obchodu CzechTrade a agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest dlouhodobě spolupracují na rozvoji českých firem – od jejich růstu na domácím hřišti až po vstup na zahraniční trhy. Díky vzájemné koordinaci služeb vytvářejí ucelený systém podpory, který firmám šetří čas, snižuje rizika a zvyšuje jejich konkurenceschopnost. Návštěva firem VisionCraft a Myco, dvou technologicky vyspělých startupů, ukázala, jak může propojená státní podpora pomoci mladým inovativním firmám uplatnit se i v zahraničí.
Praha, 4. srpna 2025 – Agentura na podporu obchodu CzechTrade spustila třetí klíčovou aktivitu projektu Design pro konkurenceschopnost 3 (DESIGN 3), který pomáhá uspět malým a středním podnikům na zahraničních trzích. V rámci poslední výzvy mohou firmy získat podporu v hodnotě až 190 tisíc korun na účast na zahraniční výstavě či veletrhu. Cílem projektu je podpora efektivního využívání designu v průmyslové výrobě, marketingových strategií a účastí firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. V projektu DESIGN 3, který je spolufinancován Evropskou unií, je pro žadatele připraveno více než 50 milionů korun.
Triatlonista v obleku, který propojuje český byznys s Marokem. Ráno tři kilometry v bazénu, odpoledne pracovní schůzka s marockými partnery a večer běh s kočárkem. Tak vypadá běžný den Jakuba Atarsii, ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v Maroku. Energie má na rozdávání – a neukazuje to jen ve sportu, ale i v tom, jak neúnavně pomáhá českým firmám otevírat dveře na severoafrický trh.
Praha, 22. července 2025 - Agentura CzechTrade pomáhá českým firmám prosazovat se na zahraničních trzích mimo jiné i prostřednictvím oborových misí – jen loni zorganizovala 32 zahraničních misí s účastí 192 firem. Ty firmám otevírají přímý přístup k odběratelům, umožňují získávat zakázky a navazovat strategická partnerství. Letos se Češi představili například na prestižním veletrhu GITEX Europe v Berlíně, jednali s ropným gigantem SOCAR v Ázerbájdžánu a v Singapuru odstartovali unikátní AI projekt pro místní botanickou zahradu. České firmy tím rozšířily své aktivity do Evropy i jihovýchodní Asie a přinesly si nové poptávky, účast v tendrech i obchodní kontakty.
Vstup na kolumbijský trh může být pro české firmy atraktivní, ale zároveň vyžaduje trpělivost, osobní přístup a znalost místních zvyklostí. Jaké jsou klíčové faktory úspěchu v této dynamicky se rozvíjející latinskoamerické ekonomice?
Vstup na peruánský trh vyžaduje trpělivost, osobní přístup a znalost místních zvyklostí – obchod se zde dělá především na základě důvěry a vztahů. Čeští exportéři, kteří investují čas do budování kontaktů a přizpůsobí komunikaci latinskoamerickému stylu, mohou získat stabilní pozici na trhu s rostoucím důrazem na kvalitu.
Celkem 1 907 individuálních konzultací a více než 300 firem, které využily příležitosti diskutovat své exportní plány přímo s odborníky z více než 90 teritorií – taková je bilance tradičních konzultací s ekonomickými diplomaty a řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade, které každý rok pořádá Ministerstvo průmyslu a obchodu a Svaz průmyslu a dopravy ČR ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí a agenturou CzechTrade. Letos se akce konala v Kongresovém centru Praha.
Každý Čech a každá Češka se mohou zapojit do vytvoření našeho národního příběhu. Nová iniciativa Dobré ráno, Česko bude hledat to, co nás charakterizuje, spojuje a co o sobě chceme říct světu. Zároveň zaštítí aktivity, které posilují obraz naší země v zahraničí. Do tvorby naší unikátní story, která má ukázat světu, že Česko je výjimečnou a nadprůměrnou zemí, se může už teď zapojit každý. A to na webu www.dobreranocesko.cz vyplněním dotazníku o tom, na co Česko může být pyšné.
Rodinná firma z Beskyd, Wrap Up, která vyrábí opakovaně použitelné sáčky na pečivo, zaznamenala zásadní exportní úspěch. Jejich udržitelný produkt Wrapáčky zaujal nizozemského distributora Grace is Green, který je zařadil do své nabídky. Klíčové propojení přinesl Sourcing Day, networkingová akce organizovaná zahraniční kanceláří CzechTrade v Nizozemsku.
Podle Alena Novosada, ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade Chorvatsko a Slovinsko, zde české firmy nacházejí uplatnění nejen s tradičními produkty, jako jsou pivo nebo auta, ale i v dalších odvětvích. České značky jsou v Chorvatsku viditelné – od biopotravin přes elektrotechniku až po výrobní linky pro pekárny. Stoupá zájem o české kotle, sklo i e-shopy s chorvatskou doménou.