Také letos je součástí Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně agentura na podporu obchodu CzechTrade. Pro české firmy se zájmem expandovat na zahraniční trhy má připravené akce, během kterých mohou čerpat informace či konzultovat své obchodní aktivity na daný trh.
Stěžejní akcí agentury je Meeting Point CzechTrade, který se uskuteční ve čtvrtek 10. října. Ředitelé zahraničních kanceláří firmám pomohou s výběrem vhodných teritorií pro výrobek nebo službu, s nalezením obchodních partnerů, zhodnotí reálné šance na úspěch a doporučí, jak nejlépe při expanzi postupovat. Zástupci CzechTrade dlouhodobě působí v teritoriích, znají aktuální dění na tamních trzích, exportní příležitosti a zvyklosti, disponují důležitými kontakty, a mohou tak poskytnout řadu cenných informací. Konzultovat bude možné expanzi do zemí Evropské unie, ale i do vzdálenějších teritorií, jako je Kanada nebo Čína. Nově bude možné probrat exportní příležitosti do Uzbekistánu, kde je od září otevřená zahraniční kancelář CzechTrade. Podporou pro exportéry je agentura nově také v San Franciscu, které má potenciál pro startupové a vysoce inovativní firmy.
Novinkou je Cena za průmyslový design Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Design centrum CzechTrade vyhlašuje první ročník ve spolupráci s Veletrhy Brno. Cílem ocenění je popularizace průmyslového designu jako nástroje pro kreativní řešení právě v oblastech strojírenského a elektrotechnického průmyslu. Porota, složená z odborníků v oblasti průmyslového designu, bude hodnotit exponáty českých vystavovatelů MSV přímo na veletrhu.
„Cenou za průmyslový design chceme zvýšit povědomí o důležitosti designu ve strojírenství a ukázat jeho stěžejní význam pro konkurenceschopnost českých výrobků na světovém trhu. Průmyslový design totiž neřeší pouze estetiku produktu, ale například také jeho funkčnost či udržitelnost,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.
Zástupci Design centra CzechTrade představí na veletrhu i další novinky z oblasti průmyslového designu, mimo jiné projekt Czech Design Hub London. Seminář k designu proběhne ve venkovní high-tech učebně Archimedes, která byla v areálu BVV slavnostně otevřena s podporou CzechTrade v červnu tohoto roku.
V rámci dalšího programu agentury CzechTrade jsou pro exportéry připraveny dva teritoriální semináře. Expanze do Německa od A až do Z je workshop, na kterém účastníci zjistí, zda jsou připraveni na export do Německa nebo jakou zvolit strategii pro expanzi do tohoto teritoria. Druhý seminář je zaměřený na exportní příležitosti ve Střední Americe a Karibiku. Zájemci o teritorium získají základní informace o trhu a jak funguje import do regionu, včetně praktických ukázek úspěšných exportů českých firem. Diskutovat se budou perspektivní obory země, jako je digitální ekonomika, nové technologie, služby ICT a potravinářské technologie.
Po loňském úspěchu se bude letos opět konat Startup Entry pitch určený pro začínající firmy. Šest startupů tak bude mít na strojírenském veletrhu příležitost prezentovat svá řešení před zástupci zahraničních kanceláří CzechTrade napříč kontinenty. Agentura tímto způsobem akceleruje internacionalizační snahy mladých firem a pomáhá jim rozvíjet exportní připravenost. Služba není koncipována jako soutěž, ale jako příležitost k zahájení dlouhodobé spolupráce při pronikání na zahraniční trhy.
Aktivity CzechTrade jsou na MSV v Brně součástí České národní expozice, kterou zastřešuje Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Autor: Jitka Nováčková, CzechTrade
MM průmyslové spektrum