Praha, 22.11.2021 – Český startup TUGI se díky spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnil celosvětově největšího veletrhu pro medicínu a zdravotnickou techniku Medica 2021 v německém Düsseldorfu a stal se jedním z překvapení tohoto ročníku. Jde o inovativní zdravotnický aplikátor, který má velký potenciál výrazně pomoci až 800 milionům pacientů po celém světě. „Jsme rádi, že agentura CzechTrade mohla přispět k prezentaci aplikátoru TUGI, který dokáže zlepšit kvalitu života lidem, kteří si musí pravidelně aplikovat injekce a ukázat, že i české firmy mají inovativní produkty s potenciálem pro globální expanzi,“ uvádí ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Německu Adam Jareš.
Nezištná snaha pomoci kamarádce
Inspirací dvojici zakladatelů Martina Pilného a Milana Eybergera pro vznik jedinečného aplikátoru TUGI byla jejich kamarádka, které diagnostikovali roztroušenou sklerózu. „Při mnoha konzultacích s lékaři a pacienty jsme zjistili, že každý den řeší problémy se strachem a úzkostí při aplikaci injekce tisíce pacientů, a to nás motivovalo. Překvapilo nás, že takové řešení na trhu neexistuje,“ popisuje původ myšlenky spoluzakladatel startupu Martin Pilný.
Zájem odborné veřejnosti
Nesprávná aplikace jakékoli injekce může mít až fatální následky. Český startup TUGI proto přišel s dvojící inovativních aplikátorů z vysoce kvalitního lékařského silikonu, které ve spolupráci s CzechTrade uvedl na německý trh v rámci veletrhu Medica 2021 v Düsseldorfu. Velkou pozornost získaly především svým netradičním vzhledem. Unikátní design aplikátoru, který má přátelský, zvířecí tvar a pastelové barvy má však své opodstatnění – zmírnit pacientův stres a napětí při aplikaci injekce.
Spojení s agenturou CzechTrade, která dlouhodobě podporuje mladé startupové firmy, byla přirozeným krokem pro urychlení expanze na zahraniční trhy, s níž pomáhají právě odborníci ze zahraničních kanceláří agentury. „TUGI je firma, za níž je příběh a produkt umožňující zlepšit život stovkám milionů lidí po celém světě. Od první chvíle jsme tak viděli unikátní potenciál, který inovativní aplikátor má a je až s podivem, že žádný podobný produkt na trhu doposud neexistuje. Proto jsme tento projekt od počátku podporovali a hodláme mu poskytnout zázemí celosvětové sítě poboček CzechTrade,“ uvádí Adam Jareš.
U stánku, který byl součástí národní expozice Ministerstva průmyslu a obchodu, se po celé trvání veletrhu zastavovaly stovky návštěvníků. „Když jsme na veletrh odjížděli, nevěděli jsme, co očekávat. Nekladli jsme si příliš vysoké ambice, protože zaujmout v konkurenci nadnárodních gigantů nám přišlo nereálné,“ dodává jeden ze zakladatelů TUGI Milan Eyberger. Spolupráci se státní agenturou pro podporu obchodu považují zástupci TUGI za klíčovou součást úspěchu na letošním veletrhu Medica. „Díky lidem z CzechTrade jsme navázali kontakty s řadou potenciálních partnerů nejen z Evropské unie, ale také ze Spojených států či Japonska. Nebýt pomoci agentury CzechTrade, TUGI by jen sotva dokázal překročit hranice České republiky. Jejich záštita navíc dodává našemu projektu určitou důvěryhodnost, která je ve zdravotnickém oboru klíčová,“ chválí spolupráci Eyberger.