369Sonic: Když zvuk a vibrace tvoří ostří

Ultrasonický nůž, který přináší zvuk a vibrace do zcela nové dimenze. Tento revoluční produkt, vyvinutý českou značkou 369Sonic společnosti avive s.r.o., je prvním ultrasonickým kuchyňským nožem na světě. Za jeho vznikem stojí tým, který věří, že síla zvuku, vibrací a frekvencí má mnohem větší potenciál, než si dokážeme představit. 

Na první pohled zaujme masivnější rukojeť, která ukrývá srdce celé technologie – ultrazvukový systém schopný generovat až 50 tisíc mikrovibrací za sekundu. Klíčovým prvkem je však čepel s extrémně ostrým profilem typu Saber grind. Mikrovibrace totiž nejen usnadňují krájení tvrdých i měkkých potravin s minimálním úsilím, ale zároveň eliminují přilnavost surovin k čepeli – krájení je tak rychlé, přesné a vizuálně čisté. Technologie zároveň minimalizuje ztráty tekutin v potravinách, čímž pomáhá zachovat jejich chuť, vitaminy i nutriční hodnotu. 

Po dvou letech práci na vývoji samotného nože odstartovali vstup na trh využitím dvou Kickstarter kampaní, kde kromě finančních prostředků získali také zpětnou vazbu a reakci lidí na produkt. Už během kampaní bylo jasné, že o technologii, která pomocí ultrazvukových vibrací řeže s maximální přesností a bez námahy, je zájem – a to nejen mezi koncovými uživateli, ale také v průmyslu.


Ohlas ze zahraničí

Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. „Vzhledem k atraktivitě ultrazvukového nože nás kontaktuje mnoho zahraničních firem a továren se zájmem o spolupráci nebo nákup ultrazvukových nožů do své výroby,“ dodává Vedral. Společnost se ocitla v situaci, kdy musí balancovat mezi intenzivní poptávkou a odpovědným vývojem produktu. „Potenciál produktu je opravdu velký, ale s touto poptávkou a očekáváním přichází i velká zodpovědnost. Proto se snažíme držet vývoj co nejdéle otevřený, abychom odladili všechny detaily a upravili produkt na základě zpětné vazby od testerů,“ říká jednatel firmy avive s.r.o. a spoluzakladatel její značky 369Sonic Vilém Vedral.


Design inspirovaný ostrostí katany

369Sonic vsadila na spojení špičkové technologie a precizního designu. V rámci iniciativy Design Credits, která podporuje spolupráci mezi českými firmami a průmyslovými designéry na jejichž služby je následně poskytována dotace, si z Adresáře designérů  CzechTrade firma vybrala ke spolupráci designéra Jana Rytíře. „Design je nedílnou součástí našich produktů a dosavadní ohlasy jsou velmi pozitivní. Společně se nám podařilo propojit moderní ultrazvukovou technologii se skrytým odkazem starodávné japonské katany, která je symbolem nejostřejšího meče,“ popisuje Vedral.

V současnosti společnost vyrábí první sérii ultrazvukových nožů pro podporovatele z předprodeje a zároveň připravuje vzorky pro firmy, které projevily zájem o spolupráci. „Jsme v klíčovém období, kdy se připravujeme na oficiální vstupy na trhy a jsme v aktivním kontaktu s potenciálními velkoobchodníky a distributory,“ říká Vedral.


Investice do budoucnosti

Zatímco ekonomické přínosy se zatím rýsují spíše v podobě značného zájmu o spolupráci, ve firmě panuje zdravý optimismus. „Do vývoje jsme investovali maximum a zájem o spolupráci je velký, takže pevně věříme, že se naše roky práce zúročí,“ uvádí Vedral. Kombinace vědy, průmyslového designu a hluboké víry v sílu zvuku dává vzniknout nástroji, který má šanci ovlivnit nejen kuchyně, ale i celá odvětví výroby a zpracování potravin. A přestože je příběh značky 369Sonic společnosti avive s.r.o. teprve na začátku, její zvuk už dnes rezonuje daleko za hranicemi České republiky.

Fotogalerie