Národní platforma státní podpory designu a garant pro oblast designu. 

Design Centrum CzechTrade jako garant pro oblast designu poskytuje v kontextu příslušných vládních strategií a ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu informační, poradenský a dotační servis s cílem usnadnit orientaci v problematice kulturního a kreativního sektoru (KKS).

Design Centrum CzechTrade je členem evropské design asociace The Bureau of European Design Associations (BEDA), což umožňuje získávat pro české firmy nejnovější informace z teorie a praxe designu.

Realizované projekty

Nejbližší související akce

Rozbalovací obsah

DO KLÍČOVÝCH ČINNOSTÍ DESIGN CENTRA CZECHTRADE PATŘÍ PŘEDEVŠÍM

  • Propojování kreativní a podnikatelské sféry 
    pomocí vhodných propagačních a finančních nástrojů se zaměřením na spolupráci mezi MSP a designéry, 
  • Podpora konkurenceschopnosti a internacionalizace firem v oblasti udržitelného průmyslového a produktového designu 
    prostřednictvím národních expozic na tuzemských i mezinárodních designových výstavách a festivalech včetně navázaných doprovodných akcí, 
  • Popularizace designu 
    pomocí celoevropských kreativních nástrojů a databází Adresář designérů https://www.designers-database.eu/ a Design Library,
  • Vzdělávací a výzkumná činnost 
    pořádáním odborných seminářů, sympozií a konferencí a šíření výsledků základního výzkumu v oblasti designu, jeho publikováním a vhodnou formou transferu znalostí,
  • Mezinárodní spolupráce 
    s globálními autoritami v oblasti spotřebitelských a designových trendů s cílem umožnit českým designérům nejen na aktuální trendy reagovat, ale i nové trendy určovat.

DESIGN CENTRUM CZECHTRADE POMÁHÁ SE ZAČLEŇOVÁNÍM DESIGNU DO PODNIKATELSKÝCH STRATEGIÍ

  • Propojuje firmy s designéry │ Adresář designérů CzechTrade
    CzechTrade spravuje adresář profesionálních designérů, působících v oblastech průmyslového, produktového, grafického designu, architektury a digitální komunikace, kteří poradí českým firmám, jak nejlépe design využít v praxi a doporučí inovativní směry. V přípravě je již také virtuální galerie Design Library.
  • Zprostředkovává služby designérů pro firmy │ Design Credits 
    Dotace ve výši 200 tisíc korun na spolupráci designérů z Adresáře designérů CzechTrade s českými výrobci.
  • Vytváří nové možnosti financování a podpory designu │ Design Centrum
    Design Centrum CzechTrade jakožto garant za ČR v oblasti designu, usiluje na národní úrovni svými aktivními vstupy a připomínkami do vládních koncepcí a strategií o systémovou podporu problematiky designu a v širším smyslu i KKO a vytváří tak nové možnosti finanční podpory pro firmy a designéry. V mezinárodním měřítku usiluje o získání finančních prostředků v rámci nových projektů a programů EU. Design Centrum je propagováno ve světě prostřednictvím sítě zahraničních kanceláří CzechTrade v téměř 60 zemích.

DESIGN CENTRUM CZECHTRADE UMOŽŇUJE FIRMÁM A DESIGNÉRŮM PROSADIT SE V ZAHRANIČÍ:

Exportní poradenství

  • Design Centrum a zahraniční kanceláře CzechTrade pomáhají kreativním firmám získat obchodní partnery v zahraničí. Individuální služby zahraničních kanceláří CzechTrade jsou důležitou součástí a zároveň navazující aktivitou, která firmám přináší konkrétní výsledky na zahraničních trzích. 
  • Nechte si poradit od expertů Design Centra a našich exportních konzultantů.


Individuální služby

DESIGN TREND MONITORING (DTM)

  • Individuální služba poskytovaná zahraničními kancelářemi CzechTrade v teritoriích, kde jsou inovativnost a design produktů klíčové pro obchodní úspěch: Velká Británie, Francie, Itálie, Singapur, USA a Čína.
  • Služba je určená pro české exportní firmy s finálními výrobky, které se rozhodují pro design inovaci.
  • Služba pomáhá s identifikací aktuálních trendů v oblasti designu ve vybraných teritoriích a slouží jako podklad pro vytvoření designu produktu a/nebo obalu, který bude mít vysokou míru potenciálu uspět na konkrétním vybraném zahraničním trhu.
  • Obsah služby je individuálně nastaven dle potřeb firmy.
  • Základem služby je systematické sledování a identifikování trendových barev (např. barev roku), trendových vzorů, dekorů, trendových kombinací, textur, materiálů, ale i technologií, projektů nebo významných aktivit v dané oblasti a teritoriu.


TRŽNÍ POTENCIÁL DESIGN-INOVACE (TPDI)

  • Individuální služba poskytovaná zahraničními kancelářemi CzechTrade.
  • Služba je určená pro české exportní firmy s novými finálními výrobky, jejichž výroba byla zahájena před méně než šesti měsíci, nebo pro firmy s prototypem nového výrobku.
  • Smyslem služby TPDI je optimalizovat sériovou výrobu a distribuci nového produktu klienta před vstupem na konkrétní trhy.
  • Obsah služby je individuálně nastaven dle potřeb firmy a může zahrnovat například identifikaci bariér vstupu na trh a potřebných licencí na daném trhu pro daný obor, nezbytné certifikace, registrace nebo také konkurenční benchmark na daném zahraničním trhu s cílem srovnání kvality a ceny.
  • Základem služby je, ve vztahu k novému produktu klienta, definování specifik daného trhu z hledisek legislativních, kulturních, psychologicko-sociálních, ekonomických apod., která mohou ovlivnit jeho úspěšný prodej na konkrétním zahraničním trhu.


Akce 

  • Pravidelně se účastníme významných zahraničních veletrhů, na kterých představujeme český design mezinárodnímu publiku.
  • Naplánované akce naleznete v Kalendáři akcí


Odborné vzdělávání v oblasti design managementu

  • Spojení kreativity a podnikání je mnohdy náročné. Pomáháme proto firmám zvyšovat svou odbornost, sledovat celosvětové trendy a jsme připraveni odborně poradit díky naší dlouholeté zkušenosti v oblasti designu a síti kontaktů na odborníky v prostředí kreativních průmyslů.  
  • Připravujeme pro vás odborné akce, pozvánky na ně najdete v Kalendáři akcí.     

Agentura CzechTrade od roku 2008 propojuje profesionální designéry s českými firmami. Firmám tak pomáhá zvyšovat hodnotu jejich produktů, díky čemuž získávají konkurenční výhodu na zahraničních trzích.

Kontaktujte Design Centrum CzechTrade a využijte všech výhod, které vám pomohou uspět v zahraničí.

Cena za průmyslový design Mezinárodního strojírenského veletrhu

Cena za průmyslový design Mezinárodního strojírenského veletrhu popularizuje průmyslový design a představuje jej jako nástroj pro kreativní řešení také v oblastech strojírenského a elektrotechnického průmyslu.

Design Centrum CzechTrade tuto cenu předá českým vystavovatelům vůbec poprvé na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde bude odborná komise hodnotit exponáty českých vystavovatelů podle kvality zpracování a aplikace průmyslového designu. Design Centrum CzechTrade touto cenou podporuje a oceňuje české firmy, které se zaměřují na design a kvalitu svých výrobků.

Slavnostní vyhlášení se uskuteční dne 9.10.2024 na Mezinárodním strojírenském veletrhu.




Ze stovek vystavovatelů vybírá vítězné projekty odborná porota, složená z odborníků na průmyslový design:


Zuzana Sedmerová

vedoucí Design Centra CzechTrade, která se specializuji na využívání designu jako konkurenční výhody českých firem. Vede tým, jehož úkolem je efektivně propojovat průmyslová a kreativní odvětví. 

„Pokud chceme odvětví průmyslu a designu rozvíjet, měli bychom být schopni upozorňovat na případy excelence a kvalitní realizace. Ty by měly sloužit jednak jako inspirace, ale vlastně i ukazatel toho, jak na tom v současnosti tato odvětví jsou.“ 


Ivan Dlabač

zakladatel a Chief Designer studia Divan Design. Díky estetickým a technickým schopnostem vytváří se svým týmem design pro průmyslovou výrobu dle vize zadavatele. Současně je profesorem a vedoucím ateliéru průmyslového designu na pražské UMPRUM.

„Ocenění je zviditelnění a potvrzení kvality designu. Je-li právě průmyslový design nástrojem konkurenceschopnosti, pak udělení ceny zvyšuje jeho hodnotu.“



Tomáš Blaha

Působí ve studiu VANTALAB a současně jako odborný asistent v ateliéru Tvarůžek/Blaha na Fakultě architektury ČVUT.

„Ocenění průmyslového designu představuje potvrzení kvality výrobků a může zvýšit jejich prestiž na trhu. Pro designéry je to zase uznání jejich odbornosti a potvrzení, že jejich práce má hodnotu a význam. Pro laickou veřejnost mohou taková ocenění přispět k lepšímu porozumění, co průmyslový design znamená, zejména u produktů každodenního použití.“


David John

zakladatel studia Faktum Design. Přes 20 let se aktivně podílí na tvorbě designu a realizaci krytování přístrojů a strojů v oblasti průmyslu a elektroniky. V posledních letech se specializuji na design v oblasti plastových dílů.

 „Oceňování průmyslového designu má význam, protože pomáhá zákazníkům rozeznat kvalitní a inovativní produkty. Udělená ocenění potvrzují, že výrobky splňují vysoké standardy. To je v konkurenčním prostředí klíčové pro budování důvěry a zvýšení atraktivity na trhu.“


Ladislav Křenek

vedoucí Odboru průmyslového designu na Fakultě strojního inženýrství VUT Brno. Věnuje se průmyslovému designu především v oblasti strojírenství, v poslední době konkrétně výtvarně technickému řešení složitých vědeckých přístrojů. 

 „Ocenění kvalitních designérských realizací v průmyslu je významným motivačním faktorem jak pro výrobce, tak i designéry. Současně to přispívá i ke zlepšení obecného podvědomí o tom, co je skutečně dobrý design a jaký je jeho přínos pro spotřebitele.“ 



Proces a kritéria hodnocení:

Kontakty

Bc. Sedmerová Zuzana
Bc. Zuzana Sedmerová vedoucí oddělení Design Centrum CzechTrade
Mgr.,Bc. Hromková Lenka
Mgr.,Bc. Lenka Hromková konzultant Design Centra CzechTrade
Mgr. Balada Ondřej
Mgr. Ondřej Balada konzultant Design Centra CzechTrade