The Hooking: Jak český sušák mění pravidla hry

Hokej je nejen sportem, ale pro mnohé i životní vášní. Bohužel, s touto vášní přicházejí i nepříliš příjemné aspekty, jako je sušení a skladování výstroje po jejím použití. Proto přišel Matěj Raiter a Tomáš Mulač z české firmy MXTX s.r.o. značky MIRNIX HOCKEY s inovativním sušákem „The Hooking“, které tuto rutinní starost přetváří v efektivní a praktické řešení.

Zakladatelé MIRNIX HOCKEY věří, že sport by měl především přinášet radost. „Ve sportu je celá řada činností, které jsou s ním neoddělitelně spojeny (transport výstroje a vybavení, sušení, skladování) a mnohdy příliš nebo žádnou radost nepřinášejí. To chceme změnit," vysvětluje Raiter.

Nápad na vytvoření revolučního sušáku vznikl z vlastní potřeby.  „Jsme hokejisté. Tak jsme především sami pro sebe chtěli vyřešit problém, kde a jak doma sušit a skladovat mokrou a smradlavou hokejovou výstroj,“ říká Raiter. Pokud člověk nemá prostornou garáž, vhodný sklep nebo pokoj, který by mohl vyhradit hokejovému brnění, tak je to problém. Inspiraci zakladatelé nalezli na sportovním veletrhu v Mnichově, kde se setkali s ramínkem určeným pro sušení neoprenů. To je vedlo k vytvoření řešení přizpůsobeného přímo pro hokejisty.


Jednoduchost, odolnost a efektivita

Design The Hooking se řídil jasnými prioritami: jednoduchost, skladnost, lehkost a odolnost. „Kombinací textilních popruhů a lehkého, ale vysoce odolného hliníku jsme dosáhli všech požadavků. Plastové komponenty vyráběné pomocí 3D tisku nám zase umožnily velmi rychlé vyladění do konečné podoby,“ popisuje Raiter. 

Charakteristickým prvkem je hliníková trubka ve tvaru písmena U, která zaujme nejen vzhledem, ale i svou funkčností, jelikož nabízí možnost přizpůsobit jednotlivé prvky pro další druhy sportů. Ikonickým prvkem je také důkladně promyšlený a poctivě navržený háček, který umožňuje mnoho způsobů závěsu vybavení. 

Na estetickém a zároveň funkčním vzhledu produktu se podílel Jakub Stedina (STEDINA DESIGN), kterého si vybrali z Adresáře designérů CzechTrade. Vývoj tohoto produktu byl podpořen v rámci iniciativy Design Credits, která je součástí Národního plánu obnovy (NPO). Tento program umožňuje malým a středním podnikům v České republice získat dotaci až 200 000 Kč na spolupráci s profesionálními designéry z Adresáře designérů CzechTrade. Cílem je podpora produktových inovací prostřednictvím kvalitního průmyslového designu. 


Globální ambice

S tříletou predikcí obratů kolem 50 milionů Kč, MIRNIX HOCKEY, který v současné době působí v České republice a Německu, plánuje expandovat na klíčové hokejové trhy, jako jsou USA a Kanada. „Vidíme příležitosti i v zemích, kde hokej získává na popularitě – Velká Británie, Maďarsko, Polsko nebo asijské státy,“ konstatuje jeden ze zakladatelů. 

Startup byl založen v roce 2019 se začátkem hokejové sezóny. Během následujících tří let vytvořil Raiter s Mulačem svůj první produkt – hokejový batoh – The Great One. Následně přišli s nápadem hokejového sušáku The Hooking.

The Hooking od MIRNIX HOCKEY je důkazem, že i v oblasti nevýkonnostních sportovních doplňků může vývoj přinést revoluční změnu. Praktický design, globální ambice a důraz na radost ze sportu dělají z tohoto produktu nejen chytrou investici pro hokejisty, ale i inspirativní projekt, který mění pravidla hry.

Fotogalerie