Datum:01.07.2025
Průmyslový obor: Ostatní
Teritoriální zaměření:
Maďarsko - vlajka Maďarsko

E-commerce v Maďarsku nabírá na obrátkách

Maďarští zákazníci si objednali online více než 114 milionů produktů, což představuje 12 % meziroční nárůst.

Maďarský sektor e-commerce zaznamenal v loňském roce další úspěšné období. Hrubý obrat utracený zákazníky za online objednávky dosáhl 1945 miliard forintů (124,5 miliardy korun), což představuje meziroční nárůst o 15 % – vyplývá z průzkumu PwC. Za rostoucím zájmem o online nakupování částečně stojí čínský gigant Temu, který výrazně přispívá také k polarizaci domácího trhu, jenž se člení do tří segmentů: čínského, evropského a maďarského.

„Nejen Temu představuje konkurenci pro domácí obchodníky. Čtvrtina největších internetových obchodů působících v Maďarsku je v zahraničním vlastnictví. Maďarský trh s elektronickým obchodem jako lokální trh prakticky zanikl a země se stala mezinárodním bojištěm, které určují globální a regionální obchodníci,“ upozornila Ildikó Cserjés-Kopándi, expertka na e-commerce ze společnosti PwC Maďarsko.

Mezi nejčastější trhy původu evropských e-shopů, které obsluhují maďarské zákazníky, patří Česko, Polsko, Německo, Rumunsko a Slovensko. Díky technologiím umělé inteligence mizí jazykové a lokalizační bariéry, a tak i běžný maďarský e-shop provozovaný malou nebo střední firmou musí čelit konkurenci globálních hráčů.

V roce 2024 dosáhl počet aktivních online nakupujících 4,3 milionu osob, přičemž více než třetina z nich pochází z Budapešti nebo Pešťské župy. Z hlediska intenzity objednávek je trh rovněž koncentrovaný: tzv. častí zákazníci, kteří objednávají alespoň jednou měsíčně a tvoří třetinu celé základny, se podílejí na téměř třech čtvrtinách (73 %) všech objednávek.


Zdroj: www.haszon.hu; https://www.pwc.com

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Maďarsko.

Další aktuality