Vietnam si získává stále silnější důvěru evropských investorů. Podle nejnovějšího průzkumu Evropské obchodní komory ve Vietnamu (EuroCham) by tři čtvrtiny evropských podnikatelských lídrů doporučily zemi jako vhodnou investiční destinaci.
Index podnikatelské důvěry ve čtvrtém čtvrtletí 2024 dosáhl nejvyšší úrovně od počátku roku 2022, když vystoupal na 61,8 bodu z loňských 46,3.
Průzkum odhalil, že čtvrtina členských společností zvažuje spolupráci s vietnamskými dodavateli a více než pětina plánuje rozšířit své působení v zemi. Dalších 30 % firem hodlá posílit dovozní či vývozní operace nebo přesunout výrobu do Vietnamu.
Klíčovou roli v růstu hraje digitální a ekologická transformace, díky níž některé společnosti zaznamenaly až 40% meziroční nárůst tržeb. „Vietnam se nachází na důležité křižovatce," říká předseda EuroCham Bruno Jaspaert s tím, že vláda chystá reformy státní správy pro zjednodušení administrativy, která zůstává spolu s nejasnou regulací hlavní překážkou podnikání.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Vietnam.
Zdroj: https://hanoitimes.vn
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.