Izrael kvůli geopolitickým tlakům vyřazuje čínského výrobce CRRC z projektu jeruzalémské modré linky. Dodavatelské konsorcium má rok na nalezení náhrady – jinak ztratí celý kontrakt.
Izraelská vláda schválila dohodu s konsorciem firem Dan a Danya Cebus na výstavbu modré linky lehké železnice v Jeruzalémě – ale s jednou zásadní podmínkou: čínská společnost CRRC, která měla dodat vagóny, musí z projektu odejít.
Důvodem je skutečnost, že CRRC je na americkém černém seznamu kvůli bezpečnostním obavám. Izrael tak reaguje na tlak Spojených států, aby omezil účast čínských firem na klíčových infrastrukturních projektech.
Konsorcium má nyní 12 měsíců na nalezení alternativního dodavatele. Pokud tak neučiní, projekt za 5 miliard šekelů (cca 1,2 miliardy eur) padne.
Modrá linka bude dlouhá 31 km, se 53 stanicemi včetně tří podzemních. Dokončení se plánuje do roku 2030, kdy doplní stávající síť tramvají v Jeruzalémě.
Tato situace může otevřít dveře evropským výrobcům kolejových vozidel, kteří mohou nabídnout důvěryhodnou a bezpečnostně přijatelnou alternativu.
Zpracoval: tým zahraniční kanceláře CzechTrade Izrael
Zdroj: www.calcalist.co.il
Egyptská vláda představila soubor opatření, která mají modernizovat celní systém, urychlit odbavení zboží a zlepšit podmínky pro domácí i zahraniční investory.
Výrazné energetické ztráty v Dominikánské republice ohrožují stabilitu dodávek a finanční udržitelnost sektoru. Stát proto připravuje rozsáhlou modernizaci infrastruktury a vytváří prostor pro vstup technologických společností i soukromých investorů.
Mexiko oznámilo investici 126,6 miliard peset (6,6 miliardy dolarů) do rozšíření a modernizace 62 letišť v období 2025–2030. Jen v roce 2025 bude vynaloženo přes 33,7 miliardy peset (1,8 miliard dolarů), přičemž projekty cílí na zvýšení kapacity, efektivity a udržitelnosti letištní infrastruktury.
Americká společnost Hims & Hers Healt tímto krokem výrazně rozšiřuje své působení v Evropě a posiluje svou pozici v globální expanzi na trzích digitální zdravotní péče.