S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
Skupina Rewe vstoupila do roku 2024 ve velkém stylu – a nehodlá zpomalit. Pod vedením generálního ředitele Lionela Souquea dosáhla obratu 88 miliard eur, což představuje meziroční nárůst o 4,6 %. Provozní zisk (EBITA) vzrostl téměř o 9 % na dvě miliardy eur.
Tahounem růstu zůstávají supermarkety Rewe a diskontní řetězec Penny. Potravinová divize skupiny zvýšila své tržby na 41,6 miliardy eur – což překonává průměrný růst evropského maloobchodu. Rewe kromě toho provozuje také hobbymarkety, cestovní kanceláře, velkoobchody a online obchody.
Ambice společnosti však nekončí u dobrých výsledků. V roce 2024 Rewe spustila rozsáhlou expanzi, jejímž cílem je otevřít zhruba 400 nových prodejen – z toho polovinu v Německu. Plán zahrnuje také rozšiřování stávajících poboček a výstavbu nových logistických center.
Klíčovým krokem k naplnění plánů je rekordní investiční balík. Do roku 2028 chce skupina Rewe investovat 16 miliard eur. První projekty už byly spuštěny. Společnost tak potvrzuje svou pozici jednoho z nejdynamičtějších hráčů evropského maloobchodu.
Vypracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Německo – Düsseldorf.
https://www.wiwo.de/
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.