Nigérie láká zahraniční partnery do svých projektů širokopásmového připojení k internetu.
„Federální vláda si klade za cíl zvýšit investice do širokopásmového připojení o 300 až 500 % v rámci nové iniciativy určené k urychlení připojení k internetu v celé zemi," uvedl Ministr komunikací, inovací a digitální ekonomiky pan Bosun Tijani.
Iniciativa známá jako National Broadband Alliance for Nigeria bude sloužit jako platforma pro spolupráci sdružující veřejné instituce, telekomunikační operátory, technologické firmy a mezinárodní partnery za účelem rozšíření vysokorychlostního přístupu k internetu, zejména v oblastech s nedostatečným pokrytím.
Dostupnost a přístup k internetu v nejlidnatější africké zemi zůstávají omezené. Penetrace širokopásmového připojení dosáhla v prosinci roku 2024 pouze 44,43 %, což nedosahuje ani 70 % cíle stanoveného v rámci nigerijského národního širokopásmového plánu na roky 2020-2025, jehož platnost v letošním roce.
Zde se otvírá prostor i pro české technologické firmy, které již mají s podobným druhem projektů zkušenosti, hlavně v africkém regionu. Pobídky pro zahraniční partnery budou vypsány Ministerstvem komunikací, inovací a digitální ekonomiky v květnu tohoto roku.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Nigérie.
Zdroj: www.punchng.com
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.