„Prodej osobních automobilů v Jihoafrické republice dosáhl minulý měsíc 34 228 kusů, což představuje 14,5% meziroční nárůst," informoval generální ředitel Naamsa Mikel Mabasa Národní asociace výrobců automobilů Jižní Afriky (Naamsa) o povzbudivém výsledku.
Kladný výsledek podpořil zejména prodej automobilů do autopůjčoven, který činil 19,8 % tohoto objemu. Celkový prodej nových vozidel v říjnu, včetně komerčních vozidel, vzrostl o 5,5 % na 47 942 jednotek.
„Je to dobrý signál, že se trh s novými vozidly pomalu obrací. Přestože prodeje osobních vozidel byly silně podporovány sezónními prodeji do autopůjčoven, představují důležitý ukazatel spotřebitelské nálady,“ řekl Mabasa. „Pozitivními faktory dalšího možného růstu je zmírnění roční spotřebitelské inflace již čtvrtý měsíc v řadě na 3,8 % v září, což je nejnižší úroveň od března 2021, kdy byla na úrovni 3,2 %. Kromě toho byly ceny benzínu na nejnižší úrovni za téměř tři roky, což domácnostem poskytuje určitou úlevu.“
Podle Mabasy mohou spotřebitelé a podniky očekávat začátek cyklu snižování úrokových sazeb během příštích 18 měsíců, což by mohlo přinést úlevu od dluhů a podpořit náladu na trhu. „Ačkoliv byly okamžité účinky těchto pozitivních signálů stále relativně malé, kumulativní dopad a dynamika by mohly vést k silnějšímu prodeji nových vozidel ve střednědobém až dlouhodobém horizontu,“ poznamenává Mabasa.
Toyota zůstala v říjnu nejvýkonnější značkou v Jižní Africe s 11 891 prodanými vozy, následovaná Volkswagenem s 6340 jednotkami a Suzuki Auto s 6006 vozy. Na čtvrtém místě byl Ford (2965), následovaný automobilkami Hyundai (2913), Isuzu (2251), Chery (1831), GWM (1796), Renault (1734), Kia (1508), Mahindra (1421), Nissan (1304), BMW group (1007), Omoda a Jaecoo (605) a Mercedes-Benz (474), která uzavírá top 15.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Jihoafrická republika..
Zdroj: Business Live, https://www.businesslive.co.za/
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.
Pod jeho vedením Doosan Enerbility posílila svou pozici na globálním trhu s jadernou energií a přispěla k nabídce na projekt jaderné elektrárny Dukovany v Česku.
Japonský řetězec Lawson otevřel futuristickou verzi své samoobsluhy, ve které využívá AI k analýze zákaznického chování i optimalizaci prodeje.
Thajský ministr obchodu Pichai Naripthaphan a eurokomisař Maroš Šefčovič se setkali v Paříži, aby urychlili jednání o dohodě o volném obchodu (FTA) mezi Thajskem a Evropskou unií. Obě strany si kladou za cíl dokončit vyjednávání do konce roku 2025.