Datum:12. 6. 2025
Teritoriální zaměření:
Chorvatsko - vlajka Chorvatsko

Chorvatsko, oblíbená destinace českých turistů, se také ukazuje jako zajímavý trh pro české exportéry

Podle Alena Novosada, ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade Chorvatsko a Slovinsko, zde české firmy nacházejí uplatnění nejen s tradičními produkty, jako jsou pivo nebo auta, ale i v dalších odvětvích. České značky jsou v Chorvatsku viditelné – od biopotravin přes elektrotechniku až po výrobní linky pro pekárny. Stoupá zájem o české kotle, sklo i e-shopy s chorvatskou doménou.

Země nabízí obchodní potenciál zejména v cestovním ruchu, který generuje čtvrtinu chorvatského HDP. České firmy zde mohou uspět při výstavbě a rekonstrukci hotelů, kempů nebo sportovišť, stejně jako v oblasti wellness technologií či nábytku. 

Roste poptávka po obnovitelných zdrojích energie a digitálních řešeních v turismu. Perspektivní je také ICT sektor, především ve vývoji softwaru, fintechu či digitalizaci státní správy. 

Stavebnictví prochází rozvojem díky projektům v oblasti vodohospodářství, železnic a developerských investic.

Přesto české firmy čelí výzvám – malému trhu, demografickým problémům a regionálním rozdílům. Kancelář CzechTrade v Záhřebu proto firmám pomáhá s orientací na trhu, hledáním partnerů a navazováním obchodních vztahů. Úspěch tak vyžaduje aktivní přístup a dlouhodobé úsilí.


Celý rozhovor s Alenem Novosadem si můžete přečíst v Deníku z 12. 6. 2025.