Novoroční dárek pro všechny obyvatele Bělehradu má za cíl eliminovat v srbském hlavním městě husté dopravní zácpy.
Všichni obyvatelé Bělehradu mohou s platností od 1.1.2025 využívat městskou hromadnou dopravu zcela zdarma. Tuto změnu oficiálně oznámil starosta Bělehradu Alexandar Sapić na tiskové konferenci koncem loňského prosince.
Téměř dvoumilionový Bělehrad je jedním z mála evropských hlavních měst, které doposud nedisponuje podzemní dráhou.
Stavební boom a příznivý ekonomický růst země doprovází zvyšující se počet automobilů, jenž za poslední desetiletí vzrostl o 250 000 vozů. Kvůli tomuto trendu čelí řidiči v srbském hlavním městě každodenním několikahodinovým dopravním zácpám, které jsou (v kombinaci s místními řidičskými zvyklostmi) velkou výzvou.
Dlouho diskutovaná stavba bělehradského metra je naplánována na rok 2030. Výstavby první linky by se měl na základě kontraktu v hodnotě 750 milionů eur ujmout čínský stavební gigant PowerChina.
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Srbsko.
Zdroj: www.dw.com
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.