Spojené království čelí první zimě bez záložních uhelných elektráren.
Británie bude tuto zimu více než kdy jindy závislá na dovozu elektřiny. Podle zprávy od společnosti Electricity System Operator (ESO) budou většinu dodatečné kapacity, která pomůže ochránit Spojeného království před chladným a bezvětrným počasím, dodávat jiné země. Očekává se, že hlavním dodavatelem bude Francie.
Nepříznivé počasí může snížit výkon větrných a solárních elektráren, které vyrábějí v průměru 37 % britské elektřiny. Vloni tento dovoz zajistil energetickou bezpečnost Spojeného království, ale stál zemi 3 miliardy liber na dodatečných účtech za dovoz, přičemž téměř polovina byla zaplacena francouzské státní společnosti EDF za elektřinu vyrobenou ve francouzských jaderných elektrárnách.
EDF také staví ve Velké Británii velmi odkládanou jadernou elektrárnu Hinkley Point C. Pokud chce Spojené království splnit závazek na dekarbonizaci při výrobě elektřiny do roku 2050, musí ztrojnásobit tempo instalace větrných elektráren na moři a zvýšit celkovou výrobu.
Vláda si stanovila ambiciózní cíl, podle něhož by mělo Spojené království do roku 2030 disponovalo až 50 gigawatty instalované kapacity větrné energie na moři. Návrhy labouristů jsou ještě ambicióznější a počítají s 55 GW v rámci snahy o dekarbonizaci energetické sítě. V reakci na to vyzval think-tank IPPR vládu k investicím ve výši 3,2 miliardy liber do britské domácí výroby samotných větrných elektráren a urgoval konstrukci nejméně jedné další továrny na výrobu turbín a dalších dvou továren na gondoly a věže.
Zpracoval tým pracovníků CzechTrade Spojené království.
Zdroj: Telegraph
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.