Hlavní město Vietnamu odhalilo mimořádně komplexní strategii rozvoje městské železnice, která má zásadním způsobem transformovat veřejnou dopravu v metropoli. Projekt počítá s vybudováním rozsáhlé železniční sítě, která do roku 2045 pokryje 600 kilometrů.
Celkové investiční náklady jsou odhadovány na 55,44 miliardy dolarů.
Rozvojový plán je rozdělen do tří klíčových etap. V první fázi let 2024-2030 město postaví téměř 97 kilometrů tratí s investicí přes 14 miliard dolarů. Tento úsek by měl zajistit 35-40 % přepravní kapacity veřejné dopravy.
Druhá etapa v rozmezí let 2031-2035 počítá s expanzí o dalších 301 kilometrů, což si vyžádá investici přes 22 miliardy dolarů.
Závěrečná část projektu mezi lety 2036-2045 přidá dalších 200 kilometrů v hodnotě přes 18 miliard dolarů.
Zvažujete vstoupit na vietnamský trh? Tým CzechTrade Vietnam je plně připraven podpořit vás při vstupu na vietnamský trh, nabídnout pomoc a být vám k dispozici s veškerými dotazy.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Vietnam.
Zdroj: https://en.vneconomy.vn
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.