Datum:22.04.2025
Průmyslový obor: Letecký průmysl, Služby
Teritoriální zaměření:
Spojené arabské emiráty - vlajka Spojené arabské emiráty

Největší letecká společnost SAE diverzifikuje své služby

Emirates Courier Express, nová služba doručování balíků od vlajkové lodi dubajské letecké společnosti Emirates, se do roku 2026 rozšíří o přepravu mezi jednotlivci. Služba, která byla spuštěna 2. dubna, v současnosti zajišťuje doručování zásilek mezi podniky (B2B) a mezi podniky a spotřebiteli (B2C).

Dennis Lister, senior viceprezident pro produkty a inovace ve společnosti Emirates, v půlce dubna v rozhovoru pro Gulf News na Světovém sympoziu o nákladní dopravě pořádaném Mezinárodní agenturou pro leteckou dopravu (IATA) uvedl, že služba spotřebitel-spotřebitel neboli C2C je o něco složitější kvůli předpisům týkajícím se osobních dodávek.

Osobní přeprava umožňuje jednotlivcům posílat balíčky přímo jiným osobám. Liší se od standardní obchodní přepravy a obvykle se týká osobních věcí, dárků nebo zboží vyměňovaného mezi soukromými osobami, nikoliv společnostmi.

Cílem společnosti Emirates Courier Express je poskytovat pohodlné doručování zásilek od dveří ke dveřím s využitím rozsáhlé sítě více než 250 letadel společnosti Emirates a její partnerské sítě.


Rozšíření služby na nové trhy

Služba byla na začátku tohoto měsíce spuštěna na 7 klíčových trzích, mezi kterými jsou Velké Británie, Střední východ, země GCC nebo Jihoafrická republika. „Do budoucna se chystáme na vstup do Austrálie. Dalším velkým trhem je Indie. Jako na masivní trh se díváme také na Čínu a nakonec na USA," řekl Lister. Podle něj je postupný přístup nezbytný, protože vývoj a implementace služeb vyžaduje čas, zdroje a personál.

Lister uvedl, že společnost Emirates Courier Express se zpočátku zaměřuje na své nejdůležitější a nejčastěji využívané trasy. Nespustila je hned na globální úrovni, protože zavedení provozu po celém světě je složité a vyžaduje vybudování partnerství v každé lokalitě. Jejich strategie zahrnuje přístup asset-light, což znamená, že se při vyzvedávání a konečném doručování zásilek spoléhají na místní partnery na každém trhu.

Například ve Velké Británii by se pro tyto služby spojili s místní společností. Emirates Courier Express řídí celý proces od počátečního vyzvednutí až po konečné doručení.


Plány růstu

Lister rovněž potvrdil, že společnost chce dosáhnout všech 148 destinací, které obsluhuje její mateřská letecká společnost Emirates. „Myslím, že naším cílem bude pokusit se dosáhnout 148 destinací, do kterých létáme,“ prohlásil Lister a zdůraznil dlouhodobé ambice.

V nejbližší době se v příštím roce až dvou letech zaměří na stabilizaci současného provozu, zlepšení efektivity, zrychlení růstu a expanzi na další trhy. Lister rovněž zdůraznil záměr rozšířit škálu služeb nabízených společností EKSC, včetně dodávek specializovaných položek, jako jsou lékařské vzorky, vakcíny či specifické onkologické léky pro určité pacienty.


Boom e-commerce

Spojené arabské emiráty a širší region GCC jsou svědky významného a trvalého rozmachu elektronického obchodu, který je způsoben vysokou mírou rozšíření internetu a chytrých telefonů, mladou a technicky zdatnou populací a rostoucím komfortem spotřebitelů při nakupování online.

K tomu, zda byla společnost Emirates Courier Express spuštěna, aby využila boomu elektronického obchodování v regionu, Lister uvedl: „V dnešním světě vidíte, že stále více lidí nakupuje věci online. Nemyslím si, že můžeme zachytit celý trh elektronického obchodování, a ani to není naším cílem. Toto (EK Courier Express) je prémiový produkt, který se zaměří na zákazníky, kteří chtějí věci doručit rychle. Protože když se podíváte na dnešní trendy, lidé chtějí věci doručovat rychle."


Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Spojené arabské emiráty.

Zdroj: Gulf News

Další aktuality