Brazilská Centrální Banka na konci března opět snížila odhad růstu HDP, tentokráte z 2,1 % na 1,9 %.
V roce 2024 rostla ekonomika Brazílie, podle zrevidovaných výsledků brazilského statistického úřadu (IBGE), o 3,4 %. Odhady pro rok 2025 byly podle Centrální Banky (CB) a ekonomů ještě v lednu tohoto roku ve výši 2,5 %. Globální vývoj, poptávka, ale i chování brazilských spotřebitelů a očekávání produkce a vývozu zemědělců odhady postupně snižují. V prohlášení vlády a prezidenta Luize Inácia Lula da Silvy, které přišlo v reakci na publikovaný odhad CB, však stále můžeme najít optimistických 2,5 % růstu HDP.
Další metrikou sledovanou v odhadech CB je předpokládaná roční inflace, kde došlo také k mírnému zvýšení a to z 4,5 % na 5,1 %. Tento předpoklad je z velké míry ovlivněný i očekávanými fiskálními stimuly, které by měly do ekonomiky v tomto roce přijít od federální vlády.
Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Brazílie.
Zdroje: exame.com, g1.globo.com, ibge.gov.br
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.