Vietnam hlásí skvělé obchodní výsledky. Zahraniční obchod v roce 2024 letos dosáhl 745 miliard dolarů, což je o 15 % více než před rokem.
Země vyvezla zboží za 384 miliard dolarů (nárůst o 14,5 %) a dovezla za 361 miliard (nárůst o 16 %). Do státní pokladny přibylo z cel a daní souvisejících se zahraničním obchodem už téměř 398 bilionu dongů (asi 15,6 miliardy dolarů). Jak uvedla ředitelka celního odboru Le Nhu Quynh, tato částka už nyní podle předběžných dat přesahuje roční plán o 6 %. Po dopočítání by příjmy měly vystoupat dokonce na 420 bilionů dongů.
Za úspěchem stojí především vyšší dovoz zboží, ze kterého stát vybírá vysoké clo a daně.
Vietnam má ambiciózní plány i na rok 2025. Národní shromáždění počítá s příjmy 411 bilionů dongů. Tento cíl vychází z předpokladu, že ekonomika poroste o 6,5 až 7 procent a cena ropy se bude pohybovat mezi 75-80 dolary za barel.
Zvažujete vstoupit na vietnamský trh? Tým CzechTrade Vietnam je plně připraven vás podpořit při vstupu na vietnamský trh, nabídnout pomoc a být vám k dispozici s obchodními dotazy.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Vietnam.
Zdroj: https://e.vnexpress.net
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.