DESIGN PRO BUSINESS

Cenné zkušenosti významných osobností české designové a podnikatelské scény nabídne druhý ročník konference Design pro business.

Celodenní program přinese čtyři tematické okruhy, které připomenou největší úspěchy českého designu, objasní pojem průmyslový design a jeho přidanou hodnotu pro business, nabídnou věcné rady, jak postupovat při budování silné značky a důležitost vizuální identity firmy. Součástí každého bloku bude panelová diskuse s odborníky na dané téma.

Co a kdo vás čeká na konferenci DESIGN PRO BUSINESS?

10:00 Přivítání (registrace od 9.30 hodin)

  • Úvodní slovo
    David Müller, poradce Sekce EU a zahraničního obchodu MPO

    Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade
    Martin Wichterle, zakladatel AČPD


  • 10:15 – 11:45 první blok přednášek

Téma: Historie a úspěchy českého designu
Hlavní přednášející :
David Karásek - mmcité 
Obsazení panelové diskuze:
Michal Froněk (Olgoj Chorchoj), Eva Slunečková (Elle decoration), Michaela Kádnerová (Moravská galerie v Brně)

Historii českého designu a jeho úspěchy představí David Karásek, majitel značky mmcité, zabývající se vývojem a výrobou designových produktů do veřejného prostoru.
K tomuto tématu nabídne svůj úhel pohledu také design novinářka, kurátorka a konzultantka Eva Slunečková, která spolupracuje s významnými hráči na trhu jako je např. ELLE, Estate, Dolce Vita či Forbes.cz. Dále v diskuzi vystoupí Michal Froněk, designér, architekt, profesor a vedoucími ateliéru designu na UMPRUM a Michaela Kadnerová, která zastává pozici kurátorky Moravské galerii v Brně. 

Téma: Průmyslový design (kritická složka produktu)
Hlavní přednášející:
Michal Froněk - spoluzakladatel studia Olgoj Chorchoj
Obsazení panelové diskuze: Martin Wichterle (AČPD, bomma)Filip Dušek (Fleysen), Zuzana Ambrožová (Amplla/Nebesys)

Průmyslový design jako kritická složka produktu je téma, které představí Michal Froněk. Jeho návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass nebo Moser, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Na téma průmyslového designu promluví také Martin Wichterle, zakladatel AČPD, majitel skláren Bomma a Rückl a průmyslové společnosti Wikov.

11:45 – 12:15 Přestávka, občerstvení a  prostor pro networking

  • 12:15 – 14:00 druhý blok přednášek

Téma: Firemní branding
Hlavní přednášející:
Pavlína Louženská - zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu a trendspotterky.com
Obsazení panelové diskuze:
Klára Poliakov (Lasvit), Jan Suda (McCann), Jiří Karásek (Marvil)

Jak na firemní branding se dozvíte v rámci bloku, který moderuje Pavlína Louženská, zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu, která má dnes přes 26 000 členek a ročně proškolí přes 3 000 marketérů.
Pavlínu doplní další žena oboru, Klára Poliakov, marketingová ředitelka značky Lasvit.
O své cenné poznatky se dále podělí Jan Suda, hlavní strategik agentury McCann a tvůrce ikonických reklam.

Téma: Vizuál značky

Hlavní přednášející:
Aleš Najbrt - zakladatel studia Najbrt 
Obsazení panelové diskuze: Veronika Rút Fullerová, Jan Jůza (mmcité), Robert Haas (symbio), Milan Šemelák (Stage on Mars)


Vizuální identitě se ve svém bloku bude věnovat Aleš Najbrt, spoluzakladatel Studia Najbrt, které stojí za významnými značkami a vizuálními styly. Studio Najbrt je autorem řady filmových a divadelních plakátů, od roku 1995 navrhuje vizuální styl pro MFF Karlovy Vary.
Mezi panelisty vystoupí také Robert Haas, který se pohybuje v reklamním světě již od 90. let a je spoluzakladatelem úspěšné reklamní agentury SYMBIO a zakladatelem inciativy Férový tendr. 
Svůj odborný příspěvěk do diskuze vloží také Jan Jůza, jež řídil marketing českých značek s mezinárodním působením jako jsou TON nebo mmcité. Diskuzi obohatí také designérka se specializací na branding a vizuální identity Veronika Rút Fullerová, jež spolupracuje se značkami jako Eta, Plzeňský Prazdroj a další. Dále se diskuze zúčastní Milan Šemelák, tvůrce strategických identit a narativů, který pracoval v CEE, UK, Asii či USA se stovkami značek všech možných velikostí.


Aktivity CzechTrade

Jan Kubata, ředitel sekce služeb pro exportéry a Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade představí aktivity agentury CzechTrade, zaměřené na podporu průmyslového designu.


14:00 – 15:00 Prostor pro networking


Partnerem konference je Asociace českého průmyslového designu.
https://mailchi.mp/4b75c4672c20/5interni

Kód semináře:

3903

Termín:

8. 6. 2023

Druh akce:

Exportní konference

Místo konání:

Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, 11015 Praha 1, Česká republika

Doba konání:

10.00 - 15.00 hodin

Cena:

0 Kč

Stav akce:

Akce již proběhla

Přidat do kalendáře:

Kontakty

Organizační garant

Mgr. Ludková Stella-Lea
Mgr. Stella-Lea Ludková specialista exportního vzdělávání

Lektoři

Wichterle Martin
Wichterle Martin Zakladatel AČPD, majitel skláren Bomma a Rückl a průmyslové společnosti Wikov
Froněk Michal
Froněk Michal Designér a architekt, který je od roku 1990 součástí studia Olgoj Chorchoj. Studio založil jako student UMPRUM společně se svým tehdejším spolužákem Janem Němečkem. V současnosti je profesorem a vedoucími ateliéru designu na UMPRUM a renomovanou osobností na poli průmyslového a interiérového designu i architektury.
Louženská Pavlína
Louženská Pavlína Konzultantka v oblasti produktů, marketingu a byznysu, primárně pro technologické startupy a módní značky. Za poslední rok pomáhala více než 300 firmám v zemích po celé Evropě, nejen jako Lead Mentor Google for Startups pro Evropu a Afriku. Je zakladatelkou platformy #HolkyzMarketingu trendspotterky.com, členkou správní rady Transparency International a certifikovaným trenérem Google pro Design Thinking.
Najbrt Aleš
Najbrt Aleš Vystudoval písmo a knižní grafiku u prof. Jana Solpery na UMPRUM. Na začátku 90. let pracoval jako art director časopisu Reflex a šéfredaktor časopisu Raut. V roce 1994 spoluzaložil Studio Najbrt. Za svoje filmové a divadelní plakáty, knihy a další práce získal řadu významných ocenění, mimo jiných bronzovou medaili The Tokyo Type directors Club, Grand Prix Bienále Brno a pět Českých lvů.
Karásek David
Karásek David Český designér, absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se zaměřením na produktový design. Majitel mmcité, kreativní ředitel studia mmcité design a autor řady oceněných produktů městského mobiliáře.
Poliakov Klára
Poliakov Klára Marketingová ředitelka značky Lasvit. Ve své roli se specializuje na dlouhodobé strategické budování značky v globálním kontextu současného designu. V Lasvitu se však nejedná o její první významnou pozici - před nástupem do role marketingové ředitelky několik let zastávala roli Area Manager pro LASVIT v New Yorku. Klára vystudovala ekonomii a práva na pařížské Sorbonně, posléze získala MBA na Pepperdine University v Kalifornii. Pracovně působila v Evropské komisi v Bruselu, aukční síni Christie’s v Londýně či v Pietro Filipi a Kara.
Suda Jan
Suda Jan Media & channel stratég v mezinárodní kreativní agentuře McCann. Patří k významným zástupcům české digitální scény, zkušenosti nasbíral ve společnosti ARBOmedia, kde pracoval od roku 2001, o tři roky později se stal ředitelem digitálních médií mediální agentury Universal McCann, kterou opustil po šesti letech a dlouhá léta pracoval na pozici digitálního ředitele GroupM.
Dušek Filip
Dušek Filip Majitel značky Fleysen. Firmu na česko-sasko-bavorském pohraničí převzal v roce 2018 z konkurzu. Pod jeho vedením dochází ke změně orientace z pouze průmyslových výrobků k designu a všeobecně k produktům s vyšší přidanou hodnotou. Se značkou navázali na stoletou tradici průmyslu v regionu a velmi dbají na udržitelnost.
Haas Robert
Haas Robert je součástí reklamního světa od roku 1999. Spoluzaložil úspěšnou reklamní agenturu SYMBIO, která získala více než 200 ocenění, včetně několika Zlatých ADC Czech Creative Awards/Louskáček, Gold EFFIE 2018, Silver IMC European Awards, Grand Prix IMC Czech Awards, Gold Fénix Content Marketing nebo Gold YouTube Works 2020 (Best Insight Usage). Robert se také účastnil porot reklamních soutěží jako ADC Awards/Louskáček, Zlatý středník, Young Lions, FLEMA Media Awards, Křišťálová Lupa, WebTop100. Působil jako předseda „AKA – sekce digitálních agentur“. Založil Iniciativu Férový Tendr, jejíž principy poskytují návod na efektivní tendrování. Férové výběrové řízení se stalo jednou z klíčových aktivit Asociace komunikačních agentur v ČR, ve které Robert zastává pozici člene prezidia.
Jůza Jan
Jůza Jan Absolvent Multimediální fakulty UTB ve Zlíně. Řídil marketing českých značek s mezinárodním působením jako jsou TON nebo mmcité. Se ženou také provozují malý květinový ateliér Kytku do bytku.
Slunečková Eva
Slunečková Eva Konzultantka, kurátorka a novinářka na volné noze. Vystudovala teorii a dějiny umění na UMPRUM. Její populárně naučné texty vychází v odborných i mainstreamových médiích (Dolce Vita, ELLE Decoration, Estate, Forbes apod.). Poslední 4 roky vedla časopis o interiérovém designu, umění a architektuře ELLE Decoration. Aktuálně kurátoruje rozsáhlou výstavu českého porcelánu a skla Made by Fire pro muzeum Triennale v Miláně, Míčovnu Pražského hradu a Moravskou galerii v Brně a je šéfredaktorkou časopisu Spacial společnosti Lasvit. Pravidelně je součástí porot soutěží Czech Grand Design, Designblok nebo EDIDA (ELLE Decoration International Design Awards) a patří k předním odbornicím na současný design. Baví ji vyhledávat historické zajímavosti, objevovat mladé talenty a propojovat uměleckou scénu s veřejností. Každých 14 dní vydává vlastní výběr novinek z české scény formou newsletteru Design filtr.
Fullerová Veronika Rút
Fullerová Veronika Rút Designérka se specializací na branding a vizuální identity. Mezi její klienty patří Plzeňský Prazdroj, Eta, Primeros, Správa železnic a další. Dlouhodobě se zabývá uživatelskou zkušeností v prostoru města a na pracovišti, kde zkoumá behaviorální aspekty designu.
Karásek Jiří
Karásek Jiří Vystudoval ateliér grafického designu a vizuální komunikace u prof. Rostislava Vaňka na pražské UMPRUM. Působí ve Studiu Marvil, kde se zaměřuje na rozvoj vizuálního stylu pro širokou škálu projektů. Pravidelně spolupracuje s předními českými produktovými designéry. Za svou práci získal několik prestižních ocenění.
Kádnerová Michaela
Kádnerová Michaela Historička umění Mgr. Michaela Kádnerová, kurátorka designu, Moravská galerie v Brně. Od roku 1994 působí jako kurátorka, publicistka, pedagožka a scénáristka se specializací na design a architekturu.
Ambrožová Zuzana
Ambrožová Zuzana Zuzana je kreativní ředitelkou, ve společnosti Amplla vytvořila úspěšný marketingový start a společně s Přemyslem Kokešem jsou aktivní v dalších projektech. Mimo jiné je duchovní matkou systému NEBESYS, která mu dala nejen jméno, ale také jeho étos. Ve společnosti NEBESYS je zodpovědná za vnější prezentaci firmy i systému, tedy za vizuální a etické hodnoty, PR a marketing. Je krajinářským architektem a dlouholetým akademickým pracovníkem. Přednášela po celém světě a získala Fulbrightovo stipendium na Kalifornské univerzitě v Berkeley.
Šemelák Milan
Šemelák Milan Tvůrce strategických identit a narativů, pracoval v CEE, UK, Asii či USA se stovkami značek všech možných velikostí a příchutí. Po dvou dekádách budování kreativních konzultačních firem spoluvytvořil Stage on Mars, studio lidských perspektiv, kde experimentuje s různými kreativními, uměleckými a systemickými technikami s jednoduchým cílem: dostat firmy a jejich lídry z jejich běžné reality a umožnit jim, aby si na zásadní otázky našli nové, možná nečekané odpovědi.
Mgr. Kubata Jan
Mgr. Kubata Jan Ředitel Sekce služeb pro exportéry CzechTrade
Bc. Sedmerová Zuzana
Bc. Sedmerová Zuzana Vedoucí Design Centra CzechTrade