Agentura CzechTrade zorganizovala společnou účast českých firem na mezinárodním veletrhu PLMA 2024, a to tradičně v sektoru food, a poprvé v historii organizací českých prezentací agenturou CzechTrade na tomto veletrhu i v sektoru non-food.
Veletrh PLMA, který má výrazný mezinárodní rozměr, poskytuje výrobcům přímé obchodní příležitosti a potvrzuje svou oblíbenost skrze rekordní návštěvnost a zastoupení sektorových nákupčích. Veletrh odráží rostoucí zájem o potraviny a spotřební zboží šetrné k přírodě a environmentálně přátelské produkty. Zvláštní pozornost se věnuje tématům zdravého životního stylu, vysoké kvality potravin, lokálním produktům a alternativám s důrazem na cirkulární ekonomiku.
Veletrh pravidelně navštěvuje kolem 28 000 nákupčích a dalších odborných návštěvníků ze 120 zemí světa. Akce se vyznačuje vysokou mírou internacionalizace.
Na veletrhu se letos prezentovalo 2960 vystavovatelů ze 73 zemí na ploše 44 000 metrů čtverečních. V areálu RAI Exhibitions Centre se tradičně prezentovala široká škála výrobců v sektoru food i non-food od sirupů až po mražená jídla, od prostředků pro domácnost až po výrobky pro zahradu nebo péči o auta.
Na expozici CzechTrade se ve třech stáncích představilo 28 českých společností na ploše 297 metrů čtverečních. Pozice expozic byla z hlediska počtu návštěvníků velmi výhodná. Hala 5, kde se expozice CzechTrade nachází patří k nejnavštěvovanějším halám v celém areálu. Poptávka po vystavování v této hale výrazně převyšuje prostorové možnosti. Firmy z celého světa poptávají několik stovek metrů čtverečních navíc, které organizátor nemůže uspokojit.
I pro příští rok bude CzechTrade usilovat o zachování stejné pozice stánku a případné rozšíření plochy dle požadavků stávajících klientů i nových vystavovatelů. Pokud máte zájem účastnit se veletrhu v příštím roce, sledujte Kalendář akcí.