Český Arex dobývá evropský florbalový trh

Příběh firmy Sport 2020 se začal psát v roce 1996, tedy v době, kdy florbal ještě nebyl zdaleka tak oblíbeným sportem jako dnes. Majitel firmy pan Větrovec se jako zkušený strojař se specializací na výlisky podivoval, proč je cena florbalových holí tak vysoká. Zkusil je proto začít vyrábět a dostal se na daleko nižší cenu než konkurence.

Z počátku byl zájem jen velmi malý. To se ale obrátilo ve chvíli, kdy český hokejový tým získal v Naganu olympijské zlato. Hokej se stal populárnějším, což vedlo paradoxně k rozvoji florbalu, protože ten je oproti němu méně finančně náročný. Jak říká pan Větrovec „Stačí florbalka, tenisky a trenky a můžete jít hrát“.  Česko se řadí spolu se Švédskem, Finskem a Švýcarskem mezi země, kde je florbal jedním z nejpopulárnějších sportů. 

Velká část z roční výroby 50 000 florbalek značky AREX se dostane do většiny českých škol a kroužků. Výhodou holí je nízká cena a kvalita, jak zmiňuje vedoucí výroby, Jitka Sikorová: „Za posledních několik let jsme neměli žádnou reklamaci.“ Vášniví florbalisté si mohou vybrat z nejrůznějších druhů – od cenově dostupnějších až po řádně certifikované ve Švédku. Dnes je firmy Sport 2020 největším českým výrobcem, svou produkci prodává převážně v obchodech specializovaných na sport, jako je Decatlon nebo Sportisimo. 


Pan Větrovec společně se svým týmem dokázal vybudovat stabilní firmu, a to i přes své zdravotní překážky. Již při zakládání firmy totiž začínal vlivem nemoci ztrácet zrak a posléze úplně oslepl.

Tento hendikep jej však nezastavil. Jeho hokejky se dnes úspěšně vyváží do 14 zemí, jejichž seznam naleznete na www.arex-breznice.cz. A protože má značka Arex ambice dále expandovat, obrátil se pan Větrovec na agenturu CzechTrade s požadavkem nalézt partnery ve Švédsku, Německu a Francii. Konkrétně v Německu proběhla již série nadějných jednání, a pan Větrovec si tak nemůže spolupráci s vládní agenturou vynachválit. Na spolupráci s CzechTrade si nejvíce cení férového jednání, efektivity a snahy pomoci při cestě k exportu a nalezení nových kontaktů v zahraničí.