XO foods vsadil v Maďarsku na investici do marketingu

Česká společnost XO foods specializující se na dovoz hovězího masa pro hotely a restaurace působí na maďarském trhu již sedm let. Jejímu silnému postavení na tomto trhu pomohlo strategické rozhodnutí, které vedení firmy učinilo zhruba čtyři roky nazpět.

Šlo tehdy o posílení značky na zahraničním trhu, což vyžadovalo zapojení celé řady marketingových nástrojů. Nejprve bylo zapotřebí sestavit dobrý a entuziastický obchodní tým, systémy reportů, zpětných vazeb klientů a kontrolu kvality. 

Konkrétní podoba propagace vznikla ve spolupráci s pracovníky agentury CzechTrade Budapešť, Tiborem Bialem a Dórou Egressy. Cílem projektu bylo vytvořit kampaň, která osloví současné i potenciální klienty, navýší obrat v dlouhodobém měřítku a značku XO foods zavede jako stabilního dodavatele prémiových výrobků s nadstandartním servisem. „Využili jsme zavedený způsob prezentací v gastronomii, ale posunuli jej trochu dál. Koncept s názvem NICE TO MEAT YOU představuje současnou nabídku prémiového masa, informuje o novinkách a světových trendech, prezentuje, jak se maso v kuchyni zpracovává a servíruje.  Zákazníky k účasti láká atraktivní forma večera, kterým vždy provází jeden z ambasadorů projektu – maďarská kuchařská hvězda Joszef Bernáth nebo Daniel Bernát. Prémiovost značky dodává i spojení s významnými partnery, například s rakouským výrobcem kuchyní Miele,“ doplňuje Martin Hanák, obchodní ředitel XO foods pro Maďarsko. 

První akce byla testovací, XO foods si díky ní uvědomil, co během večera funguje, a co bude třeba vylepšit. Z pozvaných sto padesáti lidí jich dorazilo osmdesát, což byl v té době jednoznačný úspěch. Dalším úspěchem se stala odezva účastníků, téměř polovina z nich se totiž krátce po akci ozvala s prosbou o další informace a kompletní nabídku sortimentu. Vedení společnosti se později rozhodlo o pravidelnou realizaci dvou eventů ročně.  Každý večer se věnuje vždy trochu něčemu jinému, tak, aby byl atraktivní i pro zákazníky, kteří se účastní opakovaně.

Hned druhá akce se nesla v duchu ochutnávky japonského masa wagyu. Jde o nejkvalitnější hovězí maso na světě, pro které byl ale evropský trh donedávna uzavřený. Důvodem byl vysoký obsah tuku, který je však stejně prospěšný jako například tuk rybí. Dalším lákadlem večera byla uznávaná značka španělských olivových olejů Castillo de Canena. Kromě hostů z Maďarska dostali pozvánku také odborníci na gastronomii ze Slovenska. Z dvou set padesáti pozvaných na akci dorazilo dvě stě lidí.

Pátá a zatím poslední akce, která proběhla v Budapešti,  měla vzdělávací podtext – ukázat rozdíl mezi masem ze Severní Ameriky v “prime” kvalitě a o něco levnějším australským masem.

„NICE TO MEAT YOU se dostalo do povědomí tak, že nás již výrobci sami kontaktují, aby mohli být součástí prezentace, aby mohli představit svoje stroje či výrobky. Dokázali jsme, že po sedmi letech na trhu nás začala maďarská gastronomie brát jako firmu s nadstandartním servisem, kterým zaručujeme stálost kvality po celý rok. Zároveň jim jsme schopni nabídnout trendy a rozmanitost výrobků. Dokazuje to i zvýšená pozornost od konkurence a konkurenční boj zaměřený právě na nás. Investice do marketingové podpory se nám určitě vyplatila.“ zdůrazňuje Martin Hanák.

Po úspěších v Maďarsku realizoval XO foods obdobný event i v Rakousku. Trh tam je více tradiční, Rakušané preferují lokální výrobky, protože to vnímají jako podporu vlastní ekonomiky. Proto je důležité mít lokálního zástupce, díky kterému začnou na firmu pohlížet trochu jinak. Vysoká účast zákazníků na obou akcích, které ve Vídni zastřešovali místní špičkoví kuchaři, je toho důkazem.

Tento rok mělo NICE TO MEAT YOU svou premiéru i v Česku, kde se navázalo na zajetý koncept, který pomohlo doladit zastoupení CzechTrade v Budapešti.

Jméno značky vyrostlo na garanci kvality a perfektním servisu, který zajišťuje sedmdesát pět zaměstnanců. XO foods nabízí kromě hovězího masa z celého světa také maso telecí, jehněčí, drůbeží, vepřové, zvěřinu, ryby a mořské plody. Důležité je i portfolio mléčných výrobků.