Ázerbájdžánská vláda upravila celní sazby a snížila dovozní cla na dovoz jednotlivých součástek jízdních kol se záměrem podpořit tak průmyslové odvětví domácí montáže jízdních kol. Nové celní tarify budou platné do 31. prosince 2028, což umožní místním podnikům dovážet jednotlivé komponenty jízdních kol za snížené nebo nulové celní sazby.
Revidovaná struktura tarifů, je součástí širší iniciativy na podporu domácí produkce, nyní zahrnuje preferenční sazby na různé komponenty, jako jsou rámy, kola, pedály, atd., které jsou dováženy výhradně pro účely montáže. Součástky určené k běžnému prodeji budou podléhat stále původnímu zdanění.
Opatření má přispět k rozvoji výroby v Ázerbájdžánu. Očekává se, že tyto úpravy sníží výrobní náklady a podpoří růst místních montážních kapacit jízdních kol a snížení se tak závislost na jejich dovozu.
Výroba jízdních kol v Ázerbájdžánu v posledních letech výrazně vzrostla. Očekává se, že v roce 2024 trh dosáhne objemu tržeb přibližně 100 milionu dolarů, s očekávaným ročním tempem růstu 7,47 %. Do roku 2029 by tak měl místní trh dosáhnout objemu tržeb přibližně 140 milionu dolarů.
Významnou událostí v tomto odvětví bylo založení prvního závodu v zemi na
výrobu jízdních kol v regionu Ismailli. Závod byl zprovozněn na konci roku 2015. Jedná se o společný podnik s bulharskou firmou, vyrábějící jízdní kola pod značkou Drag. Roční výrobní kapacita závodu je 30 000 kusů a pokrývá širokou řadu modelů od dětských kol až po profesionální kola.
K růstu odvětví výroby jízdních kol v Ázerbájdžánu poslední dobou hodně napomáhá také podpora místních municipalit a rozvoj cyklistické infrastruktury, jako jsou vyhrazené
cyklistické stezky a parkovací plochy. Např. v Baku bylo doposud postaveno a je v provozu 35 km cyklostezek a jejich délku plánují v příštím roce zvýšit na 100 km.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Ázerbájdžán.
Zdroj: https://turan.az/
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Nová belgická vláda hodlá ustoupit od plánovaného opuštění od jaderné energie a naopak plánuje spustit ambiciózní program na restart jaderného průmyslu, prodloužit životnost některých stávajících jaderných reaktorů. Zároveň bude investovat do nových jaderných technologií.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.
Turecko zprovoznilo nové elektrárny zaměřené převážně na obnovitelné zdroje energie. Cílem je posílit energetickou soběstačnost a snížit závislost na dovozu.