Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Na letošním summitu CEAPI v Seville španělští podnikatelé a politici zhodnotili, že velkou příležitostí jsou i obchodní cla, která ohrožují tradiční vztahy s USA a Čínou. Španělsko je stále aktivnější jako vstupní bod pro firmy z Latinské Ameriky, Afriky a Indie na evropský trh.
Evropské firmy, včetně českých, mohou naopak tohoto trendu využít a spolupracovat se španělskými partnery jako dodavatelé, vývojáři nebo distributoři pro třetí trhy. Strategicky zajímavá jsou odvětví, jako zelené technologie, energetika, potravinářství, informační a komunikační technologie a infrastruktura.
Španělsko nabízí nejen výhody vyplývající z obchodních ujednání (např. EU–Mercosur), ale také silné kulturní, jazykové a historické vazby usnadňující přeshraniční expanzi. Jedná se o jedinečnou příležitost k navázání obchodních kontaktů a rozšíření exportního záběru mimo tradiční trhy EU.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Španělsko.
Zdroj: elpais.com
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.
Ani měsíce intenzivních jednání nezajistily Japonsku výjimku ze série nově zaváděných amerických cel. Nová sazba dokonce představuje jednoprocentní nárůst oproti původnímu dubnovému oznámení.