Ázerbájdžán, v rámci změn daňového zákoníku, zavádí daňová zvýhodnění v odvětví dopravy. Pobídky vstoupí v platnost 1. ledna 2025 a mají stimulovat rozvoj mezinárodních dopravních koridorů procházejících Ázerbájdžánem.
Od 1. ledna 2025 tak budou zahraniční vozidla na 2 roky osvobozena od silniční daně v těchto případech:
Experti se domnívají, že tyto daňové úlevy posílí konkurenceschopnost Ázerbájdžánu v globálních dopravních koridorech, zejména posílením mezinárodních tras procházejících zemí. Očekává se, že tento krok podpoří integraci silniční a železniční dopravy, urychlí obchod a poskytne rychlejší a efektivnější možnosti přepravy pro domácí i mezinárodní společnosti.
Podle předchozích daňových zákonů, zahraniční vozidla vjíždějící, projíždějící nebo opouštějící Ázerbájdžán, podléhala silniční dani, a to na základě počtu náprav, délky pobytu a celkové hmotnosti vozidla a jeho nákladu.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Ázerbájdžán.
Zdroj: https://trend.az/
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Renault zvažuje zahájit výrobu průzkumných dronů na Ukrajině ve spolupráci se státem, což znamená posun automobilky směrem k obrannému průmyslu a podporu ukrajinské ekonomiky.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.