Stavební BOOM v Srbsku jako jedinečná příležitost pro české exportéry.
Kancelář CzechTrade Srbsko zorganizovala ve spolupráci s velvyslanectvím ČR v Bělehradě odborný seminář společností DOORNITE a M&T, který osobně podpořil velvyslanec Jan Bondy. Firmy představily svoji zajímavou historii, originální designové výrobky i vlastní bělehradský showroom.
Akce proběhla v reprezentativní budově českého zastupitelského úřadu, která byla vybudována na základě projektu českého architekta Aloise Mezery v roce 1927. Srbští designéři, architekti, projektanti a developeři tak měli možnost si naživo prohlédnout unikátní prostory české ambasády v Bělehradě a ocenit jejich bohatou historii.
Stavební produkce v Srbsku se mezi lety 2015 a 2022 zvýšila ze 2 miliard eur na téměř 5 miliard eur a stavební boom i nadále pokračuje.
Většina stavebního potenciálu Srbska se nachází v Bělehradě. Ekonomický růst a poptávka po bydlení vyvolávají potřebu nových staveb v rezidenčním i komerčním sektoru, zároveň jsou reflektovány snahy o modernizaci stávajících bytových domů a zajištění jejich úspornosti a udržitelnosti. Do roku 2030 také Srbsko plánuje recyklovat až 40 % stavebního odpadu.
Stavebnictví, nábytkářský průmysl a interiérový design představují pro české společnosti v Srbsku mnoho příležitostí, a proto se již 23. dubna společně vypravíme na stavební veletrh SEEBBE!
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Srbsko
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.