Evropská unie a Singapur učinily významný krok vpřed ve svých dvoustranných obchodních vztazích, když podepsaly Dohodu o digitálním obchodu. Ta prohlubuje spolupráci EU a Singapuru v digitální oblasti. Tento počin odráží jasné odhodlání obou stran posílit dlouhodobé hospodářské vztahy a podpořit obchodní řád založený na pravidlech.
Dohoda otevírá nové možnosti pro dvoustranný digitální obchod, a zároveň podporuje inovace. Zajistí větší právní jistotu a bezpečnější online prostředí. Jakmile vstoupí v platnost, více než 12 000 podniků z EU, včetně těch českých, působících v Singapuru pocítí její přínosy z první ruky.
V roce 2023 dosáhl dvoustranný obchod se zbožím a službami 132,7 miliardy eur, zatímco přímé zahraniční investice EU v Singapuru činily 263 miliard eur, čímž se Singapur stal pátým největším cílovým trhem EU na světě.
Tato čísla odrážejí úspěch stávajících dohod, včetně Dohody o volném obchodu, Dohody o partnerství a spolupráci a Dohody o ochraně investic.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Singapur.
Zdroj: Delegace Evropské unie v Singapuru (www.europe.sg)
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.