Nákladní vlak China-Europe Express vyjel z čínského města Wu-chan do Gruzie, čímž se tato kavkazská země poprvé stala konečnou destinací trasy. Informovala o tom čínská média s odvoláním na společnost Hanou International, která přepravu organizuje.
Vlak se skládá ze 46 vagónů s lehkými stroji, zemědělskou technikou, stavebním materiálem a dalším zbožím v celkové hodnotě přibližně 2,1 milionu dolarů. Jeho trasa prochází Kazachstánem, s trajektem přes Kaspické moře z přístavu Aktau do Baku (Ázerbájdžán) a poté po železnici do gruzínského hlavního města Tbilisi a černomořského přístavu Poti. Celková doba přepravy je přibližně 18 dní.
Dopravce poznamenává, že spuštění trasy do Gruzie rozšíří dopravní koridor přes Kaspické moře a přispěje k rozvoji hospodářské spolupráce mezi čínskou provincií Chu-pej a zeměmi jižního Kavkazu a Tureckem.
Čínsko-evropský expres poprvé v roce 2022 překročil dvě moře (Černé a Kaspické) a dopravil náklad z Wu-chanu do německého přístavu Duisburg. V současné době obsluhuje 58 přeshraničních tras pokrývajících 40 zemí a více než 120 měst euroasijského kontinentu a zajišťuje mezinárodní železniční a námořní dopravu.
Zdroj informace: GeorgiaNews
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Gruzie.
Český technologický startup TopK oznámil v červenci investici ve výši 5,5 milionu dolarů. Mezi investory jsou i významné americké fondy, které podpoří další rozvoj produktu a expanzi na severoamerický trh.
Revoluční posuny v technologiích i postupech pěstitelů napomáhají zvyšování produkce a také ve větší odolnosti samotných rostlin.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Téměř 85 % zdrojů Národního plánu obnovy a odolnosti (PNRR) bylo aktivováno. Znamená to, že 161 mld. eur bylo propojeno s projektem, který byl zahájen a nyní dosáhl jedné z různých fází implementace. V některých případech byly zdroje národního plánu obnovy a odolnosti podpořeny národním spolufinancováním, čímž se celková částka mobilizovaných veřejných prostředků zvýšila na 207 mld. eur. I soukromí příjemci pobídek přispěli částkou ve výši 12,5 mld. eur.