Dopravní podnik Tbilisi vyhlásil výběrové řízení na nákup nového vozového parku metra.
Jedná se o nákup 97 nových vozů v částce 210 milionů eur, z čehož 125 milionů eur bude financováno úvěrem od Asijské investiční banky pro infrastrukturu. Celkové náklady projektu nejsou přímo na stránkách zadavatele uvedeny, i když podle zadávacích informací samotné AIIB bude projekt stát 210 milionů eur (606 milionů lari). V souladu s tím budou odhadované náklady na nákup jednoho vagónu činit 6,25 milionu lari.
Podle vládního nařízení vyhlásí tbiliská radnice mezinárodní výběrové řízení na nákup vagonů a zrealizuje jej v souladu s podmínkami Asijské banky pro investice do infrastruktury (AIIB). Podle výběrového řízení by soupravy metra měl dopravní podnik dostávat postupně již od roku 2026.
Podle popisu výběrového řízení zakoupí radnice Tbilisi 13 kolejových vozidel sestávajících ze 4 vagonů a 9 kolejových vozidel sestávajících z 5 vagonů.
V současné době je maximální délka vlaků v metru Tbilisi 4 vozy, i když délka stanic první linky metra je dostatečná pro příjem 5 vozových souprav. Vozy nového vozového parku budou mezi sebou propojeny průchodem, čímž vzniknou další sedadla pro cestující v prostoru mezi vozy. Délka nástupišť stanic metra Tbilisi je podle technických požadavků 100 metrů a délka jednoho vozu by měla být od 18,5 do 19,5 metru včetně spojky a délka vlaku pro 5 vozů by měla být od 92,5 do 97,5 metru. Výška podlahy vlaku by navíc měla odpovídat výšce nástupiště vagonu metra Tbilisi. Šířka nových vozů je max. 2,7 metru a výška 3,65 metru. Každý vagon by měl být schopen pojmout maximálně 280 cestujících, což odpovídá 1400 cestujícím v sestavě 5 vozů.
Podle podmínek výběrového řízení musí mít dodavatel všechny potřebné certifikáty, které jsou nutné pro provoz v železničním systému Gruzie, který souvisí především s provozem na železniční trati šířky 1520 mm. Mezi požadované parametry navíc patří kompatibilita spřahovacích, řídicích a brzdových systémů se stávajícími vozy metra, aby bylo možné ve specifických případech při zastávkách vlaků nebo jiných potřebách stávající (starý) vlak připojit k novým vozům.
Radnice v Tbilisi plánovala modernizaci vozového parku metra již v roce 2021, na což bylo vypsáno mezinárodní výběrové řízení na nákup 44 vozů financovaných EBRD. V tomto výběrovém řízení zvítězila ruská společnost Metrovagonmash, která měla radnici dodat nové vozy za 49 milionů eur. Po vyhlášení vítěze výběrového řízení však radnice oznámila, že smlouvu nepodepíše a z realizace projektu nakonec sešlo.
Zdroj informace: Business Media
Zpracoval: kolektiv pracovníků CzechTrade Gruzie
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.