V roce 2024 by měly vzrůst tržby o 10,5 % a obrat má dosáhnout 16,7 mld. eur. Lombardie je lídrem.
Celosvětově měl podle průzkumu KPMG kosmetický sektor v loňském roce hodnotu 527 miliard eur, což představuje nárůst o 5 % oproti předchozímu roku a odhaduje se, že do roku 2028 poroste průměrným ročním tempem o 6,3 %.
Itálie loni zaznamenala nárůst v kosmetickém sektoru o 14 % a tržby dosáhly hodnoty 15,1 mld. eur. Jedná se tak téměř o trojnásobek světového růstu a dá se předpokládat, že do roku 2028 by mohla dosáhnout tržeb v hodnotě 23 miliard a 8% růstu sektoru.
Italský kosmetický průmysl představuje 1,4 % národního HDP a stále roste. Letos má podle údajů Cosmetica Italia dosáhnout obrat 16,7 miliardy eur, což představuje nárůst o 10,5 % oproti loňskému roku. V roce 2025 by pak měl pozitivní trend pokračovat. Odhaduje se, že sektor poroste o 8 %.
Celkový italský dodavatelský řetězec, od surovin přes receptury až po hotový výrobek a po balení, má obrat více než 40 mld. eur a je v něm zaměstnáno téměř 400 tisíc zaměstnanců. Zásadní roli nejen na národní, ale také mezinárodní úrovni, hraje region Lombardie.
Neustálý růst obratu lombardských společností se stále výraznější vahou exportu svědčí o schopnosti místních firem inovovat a konkurovat na globálních trzích.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.