Kolem 55 000 zaměstnanců Canada Post, reperezentovaných Canadian Union of Postal Workers (CUPW) 15. listopadu vyhlásilo celonárodní stávku.
Canadian Union of Postal Workers (CUPW) požadují zvýšení platů v souladu s inflací, zlepšení benefitů, nemocenská, lepší pracovní podmínky a bezpečnost. Dva nejdůležitější body a zároveň třecí plochy jsou mzdy a práce o víkendech. CUPW požaduje zvýšení platů o 24 % během čtyř let, zatímco Canada Post navrhuje zvýšení o 11,5 %. Pošta zároveň chce najmout smluvní pracovníky, aby mohla doručovat i o víkendech, CUPW naopak tvrdí, že během víkendů by měli doručovat stávající zaměstnanci s obavou, že bude Canada Post fungovat podobně jako doručovací služby Uberu a podobně.
Dokud se CUPW a Canada Post nedohodnou, bude pošta doručovat pouze vládní šeky, třeba důchody nebo pojištění při nezaměstnanosti. Všechny ostatní zásilky doručovány nejsou, a to včetně bankovních výpisů, nových pasů a podobně.
Poslední podobná stávka kanadské pošty proběhla v říjnu 2018, kdy po více než čtyřech týdnech stávky a ztrátě zhruba 135 milionů kanadských dolarů pro Canada Post, vláda nařídila stávkujícím návrat do práce zákonem. K tomuto kroku se však tentokrát vláda uchýlit nehodlá, přestože vyjednávání postupují velmi pomalu a obě strany jsou si stále velmi vzdálené v představách o dalším postupu a zintenzivňujícím se tlaku podnikatelů na obnovení doručování zásilek, zejména v předvánočním čase.
Zdroj: The Globe And Mail, CBC
Zpracovala Zahraniční kancelář Kanada (Toronto)
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.