Výstavba závodu by měla začít v roce 2032. Jde o příležitost pro české firmy, které mohou nabídnout technologie.
Potřebu spustit novou ropnou rafinerii oznámil ministr energetiky Almasadam Satkaliev. „Očekáváme, že dosavadní výroba nebude do budoucna dostatečné, proto je nutné již nyní začít projektovat novou rafinerii. uvedl Satkaliev. Ministr dále předpokládá: „V letech 2030 až 2036 se roční spotřeba navýší o další dva miliony tun motorové nafty, což povede k deficitu 0,2 milionu tun, a do roku 2050 se spotřeba ročních derivátů bude každoročně zvyšovat o 0,3 až 0,35 milionu tun.“
V období let 2028-2030 je podle něj nutné neustále aktualizovat bilanci výroby a spotřeby kvůli možnému dovozu paliv a maziv v letech 2036-2040.
Nová rafinérie má mít výrobní kapacitu 10 milionů tun nafty za rok. Kazachstán její výstavbu zahájí v roce 2032. „Výstavba nové rafinerie pokryje potřeby země v oblasti paliv a maziv od roku 2040 do roku 2050 a umožní export paliv a maziv na rychle rostoucí trhy střední, jižní a jihozápadní Asie,“ řekl Almasadam Satkaliev.
Do stavby rafinérie se v roli subdodavatelů budou moci zapojit také čeští výrobci a dodavatelé produktů a technologických celků. V případě zájmu neváhejte oslovit naši kazašskou kancelář.
Zdroj: Centrum obchodní informace kapitál. www.kapital.kz
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kazachstán.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.