V Kecskemétu probíhá rozšíření výrobního závodu Mercedes-Benz s investicí přes 1 miliardu eur, které připraví továrnu na výrobu nových hybridních a elektrických modelů.
Kecskemétský závod je jedním z nejdůležitějších výrobních center Mercedes-Benz. Ročně zde vzniká více než 174 000 vozidel, včetně modelů A-Class, CLA Coupé, CLA Shooting Brake a čistě elektrické EQB.
V současnosti závod prochází rozsáhlým rozšířením, která ho stojí přes miliardu eur. Připravuje se na výrobu nové hybridní a elektrické platformy MMA a MB.EA. Součástí investice je i montážní linka na baterie a implementace pokročilých digitálních výrobních technologií (např. digitální dovjče), které zvýší efektivitu a flexibilitu produkce.
Expanze upevní postavení kecskemétského závodu jako jednoho z nejmodernějších výrobních center Mercedes-Benz v Evropě a umožní přechod k udržitelnější mobilitě.
Čistě elektrické a hybridní modely CLA vyrábí Mercedes-Benz aktuálně ve svém závodě v Rastattu. Kecskemét se ale v budoucnu zapojí do výroby dalších členů nové modelové řady.
Nový závod Mercedesu v Kecskemétu zahájí sériovou výrobu začátkem příštího roku, čímž se zdvojnásobí výrobní kapacita společnosti v Maďarsku. Díky rozšíření bude z výrobních linek sjíždět ročně 400 000 vozů.
Zdroj: www.haszon.hu
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře Maďarsko.
Český technologický startup TopK oznámil v červenci investici ve výši 5,5 milionu dolarů. Mezi investory jsou i významné americké fondy, které podpoří další rozvoj produktu a expanzi na severoamerický trh.
Revoluční posuny v technologiích i postupech pěstitelů napomáhají zvyšování produkce a také ve větší odolnosti samotných rostlin.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Téměř 85 % zdrojů Národního plánu obnovy a odolnosti (PNRR) bylo aktivováno. Znamená to, že 161 mld. eur bylo propojeno s projektem, který byl zahájen a nyní dosáhl jedné z různých fází implementace. V některých případech byly zdroje národního plánu obnovy a odolnosti podpořeny národním spolufinancováním, čímž se celková částka mobilizovaných veřejných prostředků zvýšila na 207 mld. eur. I soukromí příjemci pobídek přispěli částkou ve výši 12,5 mld. eur.