Nigérie dělá pokroky při stabilizaci Forexu a kontroly inflace.
Guvernér Nigerijské centrální banky (CBN) Olayemi Cardoso uvedl, že banka postupuje ve stabilizaci devizového trhu a v boji s inflací. Nigérie stále čelí problémům s vysokou inflací způsobenou slabou národní měnou Naira (NGN). V současné době se pohybuje hodnota místní měny vůči jednou dolaru v hodnotě 1,532,39 nair na oficiálním trhu. Hodnota na paralelním trhu se pohybuje okolo 1550 nair za dolar. Při směně v hotovosti je cena ještě nižší a to 1460 nair za dolar, což je způsobeno nedostat hotovosti v zemi.
Většina nigerijských společností se ovšem řídí cenou paralelního trhu, který je o něco stabilnější a lidé k němu mají větší důvěru. Nicméně, v posledních týdnech je cítit větší stabilita nigérijské měny, což také vedlo k nárustu stavebních a developerských projektů. V Nigérii se říká: „Když se značně stavět, tak se ekonomika uzdravuje."
Slabá měna se v minulosti dotkla i českých exportéru, kteří obchodují s nigerijskými partnery v dolarech, jelikož nestabilní měna prodražuje cenu českých výrobků pro koncové zákazníky, kteří si raději zvolí asijské dodavatele. Nyní je však patrné, že se v Nigérii blýská na lepší časy.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Nigérie.
Zdroj: www.punchng.com
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.