Společnost VTTI, specializující se na skladování cisteren, plánuje v přístavu Antverpy vybudovat novou továrnu na recyklaci automobilových pneumatik.
Přesná výše investice nebyla zveřejněna. Očekává se, že závod bude dokončen před rokem 2030 a zpočátku bude schopen zpracovat 45 000 tun gumy ročně. Později by se měla roční kapacita zvýšit na 90 000 tun.
V Nizozemsku v roce 2023 společnost RecyBEM sesbírala téměř 9,8 milionu pneumatik, což odpovídá více než 38 000 tunám pryže. Nová továrna VTTI by tak měla zvládnout zpracovat více než dvojnásobek tohoto množství.
Aby bylo možné zajistit dostatečný přísun surovin, budou se v továrně recyklovat pneumatiky z celé Evropy. Přístav Antverpy je pro tento účel strategickou lokalitou, neboť se v něm nachází rozsáhlý průmyslový areál s přístupem k velkému množství použitých pneumatik z Německa, Velké Británie a Francie.
VTTI již v antverpském přístavu vlastní terminál s přibližně 114 skladovacími nádržemi na pohonné hmoty, chemikálie a plyny. Nová továrna bude postavena přímo v areálu tohoto terminálu.
V současnosti se v Nizozemsku většina použitých pneumatik zpracovává na gumové podložky pro hospodářská zvířata. V jiných částech Evropy jsou však často spalovány jako náhrada uhlí.
VTTI chce zavést jinou metodu recyklace, konkrétně termolýzu. Chemická recyklace pneumatik zatím není běžným standardem. Výzkumný institut RIVM v roce 2023 uvedl, že její dopad na klima je skoro srovnatelný se spalováním. Přesto RIVM poukázal na výhodu chemické recyklace, sice že materiál lze opakovaně zpracovávat, zatímco gumové podložky pro hospodářská zvířata lze obvykle využít jen jednou, proto materiál nevydrží více než dva životní cykly.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Nizozemsko.
Zdroj: http://www.fd.nl
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Renault zvažuje zahájit výrobu průzkumných dronů na Ukrajině ve spolupráci se státem, což znamená posun automobilky směrem k obrannému průmyslu a podporu ukrajinské ekonomiky.
V roce 2024 se do SAE přestěhovalo 7200 milionářů. Lákají je nízké daně, zabezpečení, nemovitosti i kvalitní životní styl.
V prvním červnovém týdnu novináři brazilského GloboNews vyzpovídali francouzského prezidenta Emmanuela Macrona v reportáži o blížící se konference COP30.