První vodíková nákladní loď ve Francii Zulu 6 zahajuje provoz a přináší ekologickou revoluci do vodní dopravy.
Ve Francii byla spuštěna první nákladní loď poháněná vodíkem, i když v evropském měřítku ji předběhlo Nizozemsko. Slavnostní spuštění proběhlo 3. prosince po dlouhém čekání od roku 2018.
Tato 55 metrů dlouhá loď nese jméno Zulu 6. Vybavena je dvěma palivovými články o výkonu 200 kW od kanadské společnosti Ballard a 300 kg dekarbonizovaného vodíku uloženého v kontejneru.
Zulu 6 má dojezd až 500 kilometrů a bude zajišťovat přepravu zboží z přístavu Gennevilliers do Paříže a Bonneuil-sur-Marne, přičemž její nákladní kapacita činí 400 tun.
Tento projekt představuje významný krok směrem k ekologičtější vodní dopravě ve Francii.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Francie.
Zdroj: usinenouvelle.com
Český technologický startup TopK oznámil v červenci investici ve výši 5,5 milionu dolarů. Mezi investory jsou i významné americké fondy, které podpoří další rozvoj produktu a expanzi na severoamerický trh.
Revoluční posuny v technologiích i postupech pěstitelů napomáhají zvyšování produkce a také ve větší odolnosti samotných rostlin.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Téměř 85 % zdrojů Národního plánu obnovy a odolnosti (PNRR) bylo aktivováno. Znamená to, že 161 mld. eur bylo propojeno s projektem, který byl zahájen a nyní dosáhl jedné z různých fází implementace. V některých případech byly zdroje národního plánu obnovy a odolnosti podpořeny národním spolufinancováním, čímž se celková částka mobilizovaných veřejných prostředků zvýšila na 207 mld. eur. I soukromí příjemci pobídek přispěli částkou ve výši 12,5 mld. eur.