První vodíková nákladní loď ve Francii Zulu 6 zahajuje provoz a přináší ekologickou revoluci do vodní dopravy.
Ve Francii byla spuštěna první nákladní loď poháněná vodíkem, i když v evropském měřítku ji předběhlo Nizozemsko. Slavnostní spuštění proběhlo 3. prosince po dlouhém čekání od roku 2018.
Tato 55 metrů dlouhá loď nese jméno Zulu 6. Vybavena je dvěma palivovými články o výkonu 200 kW od kanadské společnosti Ballard a 300 kg dekarbonizovaného vodíku uloženého v kontejneru.
Zulu 6 má dojezd až 500 kilometrů a bude zajišťovat přepravu zboží z přístavu Gennevilliers do Paříže a Bonneuil-sur-Marne, přičemž její nákladní kapacita činí 400 tun.
Tento projekt představuje významný krok směrem k ekologičtější vodní dopravě ve Francii.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Francie.
Zdroj: usinenouvelle.com
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Nová belgická vláda hodlá ustoupit od plánovaného opuštění od jaderné energie a naopak plánuje spustit ambiciózní program na restart jaderného průmyslu, prodloužit životnost některých stávajících jaderných reaktorů. Zároveň bude investovat do nových jaderných technologií.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.
Turecko zprovoznilo nové elektrárny zaměřené převážně na obnovitelné zdroje energie. Cílem je posílit energetickou soběstačnost a snížit závislost na dovozu.