Rumunsko chce rozdělit 2 miliardy eur z nevyužitých prostředků z Nástroje pro oživení a odolnost mezi malé a střední podniky.
Rumunsko jedná s Evropskou komisí o žádostech o platbu 3 a 4 v rámci národní implementace Nástroje pro oživení a odolnost (RRF), z nichž druhá má být podána v červnu. Jednání se také zaměřilo na novou strukturu RRF s cílem přerozdělit dvě miliardy eur z projektů, které pravděpodobně nesplní termín 2026, na financování malých a středních podniků, uvedl podle Profit.ro ministr investic a evropských projektů Marcel Boloș.
Rumunsko má v rámci RRF 113 investičních cílů a na tyto investiční cíle je vyčleněno 28,3 miliardy eur (půjčky a granty).
Dosud byly vyplaceny čtyři miliardy eur, přičemž příjmy ze dvou předložených žádostí o platbu spolu s nezbytným předběžným financováním činí 9,2 miliardy eur.
Do 31. srpna 2026 musí být investice realizované prostřednictvím RRF dokončeny.
Problematická zůstává žádost o platbu č. 3. Očekává se, že Rumunsko v nejbližších dnech obdrží oficiální dopis od Evropské komise se specifikací odložených částek (pro dosud nesplněné cíle) a částek, které mají být vyplaceny.
Zdroj: Romania Insider
Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.