Cílem investice je zvýšit kapacitu námořní dopravy a objem obchodní výměny.
Do přístavu Constanța bude investováno více než 1,26 miliardy lei, což je přibližně 254 milionů eur. Tyto prostředky budou použity na výstavbu přístaviště a rozvoj přístavní plochy o rozloze 550 000 metrů čtverečních. Přístaviště bude podle Economicy sloužit k dokování, zastavování a zajišťování lodí, nakládání a vykládání zboží nebo nástupu a výstupu cestujících. Celkem bude mít přístaviště délku 1291 metrů.
Investice přesahuje 1,26 miliardy lei, uvádí se v návrhu normativního aktu, který k veřejné diskusi zveřejnilo ministerstvo dopravy a infrastruktury. O tomto projektu se hovoří od roku 2023 a loni byl vyčíslen na 1,6 miliardy lei. Předmětná investice má dobu realizace 36 měsíců a bude financována z nevratných externích prostředků prostřednictvím Programu dopravy 2021-2027, ze státního rozpočtu a z prostředků národní společnosti Správa námořních přístavů S.A. Constanța.
Pro realizaci projektu, který vyžaduje také bagrování, výstavbu 300 metrové železniční trati, přístupových komunikací a revizi základních inženýrských sítí, je třeba schválení od vlády.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Zdroj: Romania Insider
Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Výstavba nové elektrické stanice umožní od roku 2030 napájet lodě z břehu na kontejnerových a automobilových terminálech v Göteborgu.
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.
Pod jeho vedením Doosan Enerbility posílila svou pozici na globálním trhu s jadernou energií a přispěla k nabídce na projekt jaderné elektrárny Dukovany v Česku.