Cílem investice je zvýšit kapacitu námořní dopravy a objem obchodní výměny.
Do přístavu Constanța bude investováno více než 1,26 miliardy lei, což je přibližně 254 milionů eur. Tyto prostředky budou použity na výstavbu přístaviště a rozvoj přístavní plochy o rozloze 550 000 metrů čtverečních. Přístaviště bude podle Economicy sloužit k dokování, zastavování a zajišťování lodí, nakládání a vykládání zboží nebo nástupu a výstupu cestujících. Celkem bude mít přístaviště délku 1291 metrů.
Investice přesahuje 1,26 miliardy lei, uvádí se v návrhu normativního aktu, který k veřejné diskusi zveřejnilo ministerstvo dopravy a infrastruktury. O tomto projektu se hovoří od roku 2023 a loni byl vyčíslen na 1,6 miliardy lei. Předmětná investice má dobu realizace 36 měsíců a bude financována z nevratných externích prostředků prostřednictvím Programu dopravy 2021-2027, ze státního rozpočtu a z prostředků národní společnosti Správa námořních přístavů S.A. Constanța.
Pro realizaci projektu, který vyžaduje také bagrování, výstavbu 300 metrové železniční trati, přístupových komunikací a revizi základních inženýrských sítí, je třeba schválení od vlády.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Zdroj: Romania Insider
Český technologický startup TopK oznámil v červenci investici ve výši 5,5 milionu dolarů. Mezi investory jsou i významné americké fondy, které podpoří další rozvoj produktu a expanzi na severoamerický trh.
Revoluční posuny v technologiích i postupech pěstitelů napomáhají zvyšování produkce a také ve větší odolnosti samotných rostlin.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Téměř 85 % zdrojů Národního plánu obnovy a odolnosti (PNRR) bylo aktivováno. Znamená to, že 161 mld. eur bylo propojeno s projektem, který byl zahájen a nyní dosáhl jedné z různých fází implementace. V některých případech byly zdroje národního plánu obnovy a odolnosti podpořeny národním spolufinancováním, čímž se celková částka mobilizovaných veřejných prostředků zvýšila na 207 mld. eur. I soukromí příjemci pobídek přispěli částkou ve výši 12,5 mld. eur.